Bukan sengajA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Alhamdulillah.nikmat tidak terucap.syukurlah selalu.
Moga sahabat sentiasa dirahmati Allah SWT.

Bukan sengaja
Google image 

**bukan sengaja**

Imbuhan "TER" itu membawa maksud tidak sengaja dalam subjek Bahasa Melayu.
Kali pertama ter..kentut.ok.kali kedua,ketiga,berturut turut,jangan marah kalau ter..lempang laju laju.maaf.jaga akhlak.jaga adab.

Ter..lanjur.ter..mengandung.ter..beranak.ter..buang.
Jangan buat buat ter...lupa bertaubat.Allah sentiasa menanti.yakin.

Itulah makhluk bernama manusia

TETAPI

Tertangguhnya setiap makbulnya satu satu doa itu bukan kerana sengaja atau tidak sengaja Allah sebaliknya itu ketentuan untuk  hambanya.pasti bersebab.
Takdir.qada dan qadar.rukun iman.redha.
Terus usaha.doa.tawakkal.
Previous
Next Post »

16 comments

Write comments
September 18, 2015 at 8:44 PM delete

Semuanya ter..ter..je tapi mintak jangan ter..LUPA taubat dan istigfar..moga yang baik2 je pengakhiran hidup kita..selamat malam PC.:)

Reply
avatar
Mizz Aiza
AUTHOR
September 18, 2015 at 9:02 PM delete

sentiasa muhasabah diri dan bertaubat bila dah 'ter' tu..

Reply
avatar
puteri airyn
AUTHOR
September 18, 2015 at 9:43 PM delete

Kalau sekali mungkin tak sengaja..tapi kalau banyak kali tu..may be sengaja..hihi..

Reply
avatar
Mama Kembar 3
AUTHOR
September 18, 2015 at 11:55 PM delete

Jgn terlupa bertaubat...TQ for the reminder PC.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 19, 2015 at 8:10 AM delete

@Rusmeyati Nordin
Terlupa nak bertaubat itu perlu dihindari..hehe..tapi jarang la kita denfar terlupa makan,.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 19, 2015 at 8:11 AM delete

@Mizz Aiza
Tepat..kembali mohon ampun kepadaNya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 19, 2015 at 8:11 AM delete

@puteri airyn
Itulah masalahnya..kadang memang senfaja pun kekonon cakap ter...ter...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 19, 2015 at 8:13 AM delete

@Mama Kembar 3
Sama2 mama..untuk peringatan PC juga tu..jangan sedap menaip je tapi tak buat wahai PC..

Reply
avatar
September 19, 2015 at 8:57 AM delete

Kalau boleh elakkan 'ter..' yang berulang..
Self reminder juga.. Thanks PC for this useful post..

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
September 19, 2015 at 11:35 AM delete

TER...dijadikan alasan semata

Reply
avatar
September 19, 2015 at 11:39 AM delete

hehhehee. terrrkomen plak kat sini kak. cmne? :p

btw suka entri akak ni :D

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
September 19, 2015 at 12:24 PM delete

Nak terkaku nak komen... moga jangan terlalu ter... takut tak terampun kan PC...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 19, 2015 at 12:34 PM delete

@LZ - The Blog Owner
sama sama LZ..kita tidak sempurnakan..ter itu kadang tidak dapat dielak..bila sedar istighfar banyak banyak..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 19, 2015 at 12:36 PM delete

@sayidah napisah
kalau akak terrrrcubit pipi awak boleh..kihkihkih..terima kasih adik..ter yang positif ok..tak apa..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 19, 2015 at 12:38 PM delete

@Dunia Zumal
bak kata kak gojes..TER..dijadikan alasan semata..kalau boleh elaklah...betuk asyik dok terrr memanjang takut tak terampun dosa kita..PC terutamanya zumal..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon