♡♡sukanya itu dia..tak suka itu kita♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

~sukanya itu dia..~
Musuh...
Suka tengok kita menangis guling guling kerana kecewa*gagal dalam setiap apa yang kita usahakan..

Happy tahap gaban melihat kita sakit..kerana kurang pesaing katanya..*dia nak jadi champion gitu..

Senyum meleret leret bila tahu orang lain pun ada juga yang tak menyukai kita*owhhh terasa dia ada geng yang sekepala dan sependapat..

Puas hati teramat sangat bila kita terus lenyap daripada muka bumi ini..*lupa la tu..dia pun bakal menyusul..

~tak suka itu kita~
Sahabat...
Malihat air mata si sahabat umpama duri yang meyucuk tangkai hati..

Melihat dia jatuh tersungkur..rebah dan lemah..sebolehnya biar bersama sama*baik susah atau senang..

Mendengar dia dicela kerana umpama tercelanya juga kita*behave wahai ketidakpuasan hati di luar sana..
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Persamaan
Segala berpunca darinya H A T I


Fikir yang molek molek
Google image 

Previous
Next Post »

14 comments

Write comments
August 10, 2015 at 8:58 AM delete

jangan anggap org tak suka kita, kritik kita dan terus kata dia musuh, tapi ambil lah faedah darinya tanpa melihat maksud apa yg dia kritik tu sebab kita lebih memerlukan kritikan daripada pujian untuk hidup sukses.

Reply
avatar
aeinna Musa
AUTHOR
August 10, 2015 at 10:44 AM delete

terharu sgt dgn sahabat yg baik dan ikhlas berkawan kerana ALlah

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
August 10, 2015 at 10:58 AM delete

Mahu menilai org yg kita anggap sahabat baik atau sebaliknya kena nilai diri kira dulu samada kita ini sebenarnya sahabat yg baik atau tidak..

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
August 10, 2015 at 11:42 AM delete

Indahnya hidup jika ramai bersahabat berbanding bermusuh, tapi bukan niat mencipta musuh, cuma kita tercalit akibat keadaan...

Reply
avatar
fifie feyca
AUTHOR
August 10, 2015 at 12:54 PM delete

indeed.. lumrah kehidupan...
keep positive.. biar org buat kita.. jgn kita buat org...
buat baik dibalas baik klu bukan oleh dia mesti dibalas oleh org lain...
Allah kan ada...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 10, 2015 at 1:08 PM delete

@Nazlee Ismail PCL
Berlapang dada..berfikiran terbuka..demi kebaikkan bersama..yup..betul tu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 10, 2015 at 1:08 PM delete

@aeinna Musa
Ada..tapi terlalu limited jumlahnya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 10, 2015 at 1:09 PM delete

@Kakzakie
Yess..tepat..kita nak yang terbaik..kita mesti jadi yang paling baik dulu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 10, 2015 at 1:10 PM delete

@Dunia Zumal
Kerana manusia punya hati yang didalamnya terkadang ada rasa yang gelap..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 10, 2015 at 1:11 PM delete

@fifie feyca
Betul..Allah kan ada..serah pada dia..

Reply
avatar
August 10, 2015 at 4:35 PM delete

hati... termaktub dalam diri, berpaksi sebagai penentu akhlak insani..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon