Sedikit dan banyak

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Syukuri setiap nikmat..alhamdulillah..Allahu.

Sedikit dan banyak
Google image 

♡●•sedikit dan banyak•●♡
Rezeki berbeza..luaskan minda..ubah tanggapan..rezeki bukan berupa wang semata..secawan atau segelas air yang kita teguk hingga habis licin hingga menjilat bibir itu dengan jayanya...ya,itu juga rezeki..sebiji kacang yang kita kunyah lumat dan telan itu juga rezeki..nasib sempat telan,,kalau tengah kunyak tiba tiba batuk tersedak menyembur jacang tu...ha tak ada rezeki..ingat tau..

Pakngah : anak pakngah ni periksa dapat nombor berapa?
PC : nombor 6*muka seposen*
Pakngah : eh bagus tu..banyak boleh bagi bagi sorang sikit
PC : eeeee tak suka...tak suka....*lari laju laju sambil nangis sembunyi belakang tong gas*

Dulu..ketika tidak mengerti..bila teringat kembali..ye..banyak itu memberi kita peluang untuk lebih memberi..dan bila adanya sedikit itu bukan alasan untuk tidak memberi..terserah pada diri..




6 Komen untuk "Sedikit dan banyak"

Salam dik.. Ya betul tu.. Sedikit atau banyak itu rezeki masing masing yg penting kita harus selalu bersyukur kan :)

Betul. Rezeki dtg dlm mcm2 cara. Hehe.

Betul itu rezeki bkn wang je..anak isteri pun rezeki..

Dulu rasa frust bila terlepaskan sesuatu tapi sekarang belajar untuk menerima keadaan tersebut.

Betul tu setuju sangat bila melihat rezeki dari aspek yang luas. Bukan hanya pada wang ringgit. Udara yang disedut dan nikmat kesihatan juga rezeki yang tidak terhitung dariNya.

Betul tu setuju sangat bila melihat rezeki dari aspek yang luas. Bukan hanya pada wang ringgit. Udara yang disedut dan nikmat kesihatan juga rezeki yang tidak terhitung dariNya.

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top