♡♡jangan lupa♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 
Neraca keadilan
Google image 


Alhamdulillah sudah pun masuk 30 Syawal 1436H..Allah beri kita menikmati syawal tahun ini hingga penghujungnya..subhanallah..

●•○°jangan lupa°○•●
Sifat manusia acap kali lupa..sengaja atau tidak..tidak boleh diduga..nota,,reminder,alarm sedikit sebanyak membantu kita..dari kecil sampailah ke dewasa tidak pernah jemu mak ayah kita titipkan pesanan..untuk jangka masa pendek mahu pun untuk masa mendatang..biarlah berulang ulang perkara yang sama pun..jangan rasa jemu untuk mendengar kerana satu ketika kita akan merinduinya..percayalah..

Dulu dulu kati..tail..hihi old school..klasik..sekarang kilogram..gram..hah maju..maju..tapi yang old school tulah jadi ilmu baru bagi generasi moden ni..gen y..yang lama jangan dipulau,tak usah dipinggir kerana yang lama itu asalnya juga baru..yang baru sekarang bakal jadi lama..huhu..dan ada yang masih setia dengan kaedah tradisional dalam timbangan jual beli dan kira kiranya sekali..rare dalam zaman ini..steady lah

Berkira??betul..adakala sikap berkira perlu ada supaya tiada yang gembira ketawa guling guling ambil kesempatan pada kita..sukar kita mentelah hati orang..lagi payah nak scan fikiran orang..dalam ketika kita bertimbang rasa dia pulak asyik berkira..eh..di dunia mungkin boleh diperdayanya dua biji mata..boleh dikelabukan angka dan digitnya..di akhirat mampukah kita mengubah timbang berat ringannya neraca Al Mizan..peluang nyawa yang masih ada entah bila bakal berhenti denyut nadinya..manfaatkan semoleknya..
Previous
Next Post »

13 comments

Write comments
Dunia Zumal
AUTHOR
August 15, 2015 at 3:03 PM delete

Terima kasih atas ingatan PC

Reply
avatar
Sham
AUTHOR
August 15, 2015 at 5:01 PM delete

Melayu kan mudah lupa...sebb itu kita disaran utk sll ingat mengingati...

Reply
avatar
Syah
AUTHOR
August 15, 2015 at 8:19 PM delete

Assalamualaikum ;D

saya jual iphone,samsung,oppo,powerbank dan gadjet lain.
jemput singgah blog saya

http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/

dan ig saya @nurnasuha96_

whatsapp : +60196117811

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
August 15, 2015 at 9:26 PM delete

nice sharing
alhamdulillah
berkahir sudah syawal

sama sama lah kita muhasabah diri kan

Reply
avatar
Azian Elias
AUTHOR
August 16, 2015 at 12:28 AM delete

salam kenal..

nice sharing..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 16, 2015 at 2:46 AM delete

@Sham
Kadang ingat..tapi sengaja dipandang mudah..hehe..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 16, 2015 at 2:47 AM delete

@Syah
Waalaikummussalam..in sya Allah saya singgah ye..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 16, 2015 at 2:48 AM delete

@Azian Elias
Salam kenal ye..terima kasih..

Reply
avatar
Nora Karim
AUTHOR
August 16, 2015 at 11:49 AM delete

Betul... betul... setuju dgn entri ni... moga kita sentiasa ingat akan janji2 Allah...

Reply
avatar
Cikk Mimin
AUTHOR
August 16, 2015 at 10:21 PM delete

Betul tu kak. Setiap benda kena diukur sebelum buat keputusan. Nnti bnyak kesan nya

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon