Jahit mana yang terobeK

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Jahit mana yang terobeK
Google image 

Besar atau kecil,,sedikit atau banyak..setiap nikmat harus disyukuri itu tanda berterima kasih pada Allah SWT..

#•°jahit mana yang terobek°•#
Pastinya kita berasa segan bila memakai pakaian yang koyak..kecuali tidak perasan atau terkoyak secara tidak sengaja..eh tapi ada juga yang sengaja koyakkan..tak apa..kita doakan..jangan cepat sangat menilai..siapa tahu esok di akhirat dia dulu masuk syurga..kita??!..belum tentu..asyik mengata dia je..habis pahala..muflis rupanya kita..jeng..jeng..jeng..masa tu Louis Voitton ke..Gucci ke..Prada ke..Crocodile ke..sudah tiada makna..tatabyebye..

Sesetengah perkara yang macam ringan tapi besar kesannya pada aktiviti harian kita terutama menyentuh soal ibadah..pastinya kita bersedih bila hajat kita belum termakbul..bukan Allah zalum tapi suka dan nak dengar lagi suara kita..DIA tahu siapa kita inside and outside..detail..perfect..kan DIA yang menjadikan kita..jadi kita buat checklist supaya Allah lebih pandang,dengar,terima doa kita..rukun Islam lengkap kecuali yang kelima itu adanya kelonggaran..rukun Iman pass..dan...dan..dan...selain itu dalam bab melaksanakan serta menguruskan hadas besar(mandi wajib) juga pastikan beres..
Setiap hari kita cuba perbaiki diri..dan PC juga tidak terkecuali..

Jahit mana yang terobek
Google image 

Previous
Next Post »

16 comments

Write comments
August 26, 2015 at 12:35 PM delete

Farah setakat nih, Alhamdulillah, tak segan untuk jahit mana yang terobek itu... Moga-moga terus bersikap rendah diri dan bersyukur seadanya dan terus dapat memperbaiki diri sendiri di masa akan datang...

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
August 26, 2015 at 1:04 PM delete

'Jahitan' kena kemas agar tak terobek lagi...

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
August 26, 2015 at 1:06 PM delete

Menjahit pun tak boleh asal boleh sebab yg 'dah koyak' kena lebih perhatian diperlukan..

Reply
avatar
Shikin Razali
AUTHOR
August 26, 2015 at 1:26 PM delete

Insha Allah, sama2lah kita cuba 'menjahit' mana-mana tempat yang terkoyak...

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
August 26, 2015 at 3:35 PM delete

Takde salah kalau jahitan terkoyak tu untuk kebaikan diri.. ;)

Reply
avatar
Deanna Morni
AUTHOR
August 26, 2015 at 4:51 PM delete

moga kita nmpak yg koyak pada diri kita sndiri...spya cepat2 jahit kalau ada yg terkoyak.... :)

Reply
avatar
Abam Kie
AUTHOR
August 26, 2015 at 5:43 PM delete

as salam. abam pun dlm proses memperbaiki diri. maklumlah kan usia pun dah nak masuk senja ni..done follow here.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 26, 2015 at 8:25 PM delete

@Farah Waheda Wahid
Alhamdulillah..samalah PC pun..dalam proses perbaiki diri..kadang tu kita tahu tapi terlupa..ulangkaji semula..tanya orang2 yang lebih arif..niat nak perbetulkan diri..PC pun sentiasa baiki diri..hari2..kita sama2 ye..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 26, 2015 at 8:26 PM delete

@Dunia Zumal
Harapnya begitulah zumal..amin...kita usaha perbaiki sikit2..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 26, 2015 at 8:27 PM delete

@Kakzakie
Kesan jahitan tu boleh koyak semula..perlu perhatian lebih kan kak..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 26, 2015 at 8:28 PM delete

@Shikin Razali
Yeyyy betul setuju..kita sama2 la kan..in sya Allah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 26, 2015 at 8:29 PM delete

@aizamia3
Yang penting sentiasa merendah diri..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 26, 2015 at 8:30 PM delete

@Deanna Morni
Harapnya macam tulah deanna..yang koyak segera terkesan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 26, 2015 at 8:31 PM delete

@Abam Kie
Waalaikummussalam..tak apa..selagi masih bernafas peluang untuk perbaiki diri sentiasa ada..amin..done follow back..

Reply
avatar
Cik Ash
AUTHOR
August 26, 2015 at 8:33 PM delete

Harap terkoyak diperbaiki lagi

Reply
avatar
Akif Imtiyaz
AUTHOR
August 26, 2015 at 10:04 PM delete

Yang tak kemas tu yang terkoyak tu sama sama diperbaiki agar dapat diperbetulkan menjadi lebih baik ya Jua

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon