Citarasa cuit rasA

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 
Syukur pada setiap nikmat yang kita kecapi..atas pemberian Ilahi..

Citarasa cuit rasa
Google image 

♡●•citarasa cuit rasa•●♡
Bila ditanya tentang citarasa..ianya boleh dinilai melalui penglihatan mata atau boleh didengar dengan butir bicara..citarasa boleh dinilai sebagai cermin keperidian seseorang individu..budak umur 5 tahun pun ada citarasa dik oi..pergi nursery je pun..yang lelaki tu dia..terpacak rambut..yang perempuan bukan main berlipstik bagai..inikan pula si remaja apatah lagi dewasa purba yang berkilauan emasnya..bukan sekadar pada pergelangan tangan..atau pada jari jemari..malahan digigi juga..
 umur,jantina,bangsa,budaya,persekitaran faktor menyumbang kepada perbezaan citarasa..

Sama ada kita ini "seseorang" atau "seseorang yang biasa biasa"..kawal la citarasa itu sebaiknya..pandulah pada lorong yang betul..curahlah pada acuan yang sewajarnya..kemampuan itu bukan kunci atau tiket untuk kita membesarkan nafsu..citarasa kita berbeza..citarasa kita tidak sama..di dunia..tapi pada satu kondisi..kita rebutkan destinasi yang sama..biarpun pintu masuknya dari arah yang berbeza..syurga itu mahal..tembusi setiap rintangan dunia dengan sabar..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Cuba mendidik diri dan hati utk mencari citarasa yg boleh membahagiakan di dunia dan di'sana'. Tak rugi dua-dua..

    BalasPadam
  2. @Kakzakie
    Itulah yang terbaik dan sebaik baiknya..

    BalasPadam
  3. huihh...kalau ikutkan citarasa rasanya xtermampu kot nk penuhi semuanya...berpijak dibumi yg nyata spya kita sntiasa mendidik jiwa agar tidak terlalu bercitarasa tinggi dalam kebendaan....bab ibadah harus la bercitarasa tinggi :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama