Benci? Tak suka?..lisan dan tindakaN

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Syukur atas setiap nikmat..alhamdulillah..selawat buat Rasulullah SAW yang dirindui..

Benci?tak suka? Lisan dan tindakan
Google image 

*●○•°benci? tak suka?..lisan dan tindakan°•○●*
Bila PC keluar..tidak kiralah saja bersiar siar atau mencari barang keperluan..gelagat manusia berlegar di depan mata..sengaja tengok*macam pelik kalau jalan tutup mata laki bini,,sambil pimpin tangan..nyanyi lagu 10 budak hitam*..atau tak sengaja mereka tertunjuk*tengok gaya sengaja,suka orang tengok*..semua ada..yang pada PC dan suami pelik..tapi eh...dia rekax je..slumber je..air muka tukan seolah olah cakap**apa tengok tengok..ada aku kesah..chill..cool..ha tengoklah..**Chill sangat ye..chilli giling nak...ekekekeke...dalam kita benci pada kemungkaran..pada kita tidak suka melihat apa yang tidak sewajarnya..sekiranya berdaya tegahlah dengan lisan..dengan syarat cakap elok elok..ingat,,penerimaan orang berbeza beza..rambut yang sama hitam pun susah nak nilai hati dia dik..ni pulak trand rambut burung nuri..

Benci dan tidak suka bukan pada suatu perkara yang tidak elok..awas..berhati hati..

F : woi jom aku belanja minum kat kantin,donat 1
S : tak hingin aku
F : sampai hati kau
S : telinga,jantung,hidung semua sampai..silap silap kaki aku pun sampai..
F : janganlah sombong sangat..tengoklah nanti..aku pinang ko..ko beranak anak aku ramai ramai..
S : kalau setakat muka kau tak hingin aku..pui..pui..pui..hakkk tuii..aku sanggup tak kawin..pinggan tak retak..nasi tak dingin..kau nak aku tak hinginn..

13 tahun dulu..pantas masa berlalu..kali terakhir jumpa dipintu pagar sekolah bersalaman..berpeluk cium..salam perpisahan..2015 bertemu..alhamdulillah  dua sahabat ini dah ada 4 orang anak..mereka yang dulunya tidak sehaluan pantang bertemu pasti bertelagah..rupanya berjodohan..hahaha..Allah.


Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
August 21, 2015 at 12:40 PM delete

Assalamualaikum
salam Jumaat
mommylina bw thari ni..

Reply
avatar
Shikin Razali
AUTHOR
August 21, 2015 at 4:07 PM delete

Sebab tue orang tua2 penah berkata, jika kita benci seseorang, Allah akan balikkan kebencian menjadi sayang... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 21, 2015 at 6:10 PM delete

@CintaHati Lina
waalaikummussalam..hye..terima kasih singgah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 21, 2015 at 6:11 PM delete

@Shikin Razali
betul..sebab Allah tak suka orang riak sangat...jodoh..

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
August 21, 2015 at 7:10 PM delete

itulah rahsia jodoh kan PC, tapi betullak selalu terjadi sedemikian kan,kelakar pun ada :)

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
August 21, 2015 at 7:10 PM delete

itulah rahsia jodoh kan PC, tapi betullak selalu terjadi sedemikian kan,kelakar pun ada :)

Reply
avatar
Dilaella Ella
AUTHOR
August 21, 2015 at 8:39 PM delete

rahsia jodoh,benci lama2 jadi sayang ^^

Reply
avatar
August 22, 2015 at 1:42 AM delete

orang kata jangan benci nanti akan jadi sayang..itulah jodoh kan :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon