::ajar diri dan hati jadi sombong::

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum ukhuwah

ajar diri dan hati jadi sombong
Google image

::ajar diri dan hati jadi sombong::
Kita manusia biasa..menjadi luar biasanya bila Allah pinjamkan sedikit kelebihan yang mana orang lain tidak ada kelebihan itu..berlebihan lemak dalam badan smpai berscallope diperut lagi..eh..itu pun kelebihan juga kan..kan..hihi..apa pun situasinya kita pastinya mahu berkawan..mahu hidup bermasyarakat kerana itu normal..manusia waras sesempurna kejadian..lain padang lain belalangnya..lain orang pasti jauh beza ragamnya..fleksibelkan diri mengikut situasi..pandai pandai tapis..

A : eh sinilah jom sembang..
B : ermmm..ermmmm..*sambil senyum kerang masak sup..
A : ala bukan apa pun..sembang biasa biasa..menu apa hari ni masak?
B : simple je..sayur,,ikan,,
A : owh..eh ko ada dengar cerita tak....bla..bla..blaaa..
B : balik dulu ye..*dah lari tajuk ni,,
A : kenapa pulak tiba tiba balik..baru nak panas enjin ni oiii..
B : tak tahu tiba tiba bahu belah kiri sakit,,sengal..rasa berat semacam..*lari..punchline..
A : @)&*%#<?{+**!~~^& *rancak sembang dengan orang lain..

Walau di mana kita sentiasa terdedah dengan anasir yang kurang sihat ini..*jangan mendedah dedah tau..ianya boleh diubah..in sya Allah..boleh..syaratnya setiap kita belajar sombongkan diri..didik hati agar jadi sombong pada perkara yang mungkar..pada perkara yang tidak comel..perkara yang buruk walaupun pengikutnya sedikit tetapi ia kelihatan menyeronokkan kerana ahli jawatankuasa syaitan sentiasa berdidikasi menjalankan tugas..dan kenapa bila sesuatu yang baik itu walau kita lihat ramai supporters dan stalkernya tapi macam sendu,,kerana mata dan mata hati kita lebih kejar nikmatnya dunia..jangan bimbang..kita mulakan..biar pun bertatih..walau pun letih..


Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
Cik Ecah
AUTHOR
August 12, 2015 at 4:46 PM delete

sombong bertempat xpe kan.. :)

Reply
avatar
Deanna Morni
AUTHOR
August 12, 2015 at 5:26 PM delete

seboleh2nya kita elakkan perkara yg xmemberi manfaat kan...dpt dosa jer kang :)

Reply
avatar
Puan Wawa
AUTHOR
August 12, 2015 at 5:31 PM delete

Jgn bergaul dgn lelaki.. Sombong utk kebikan diri.. Kan.. Hehe

Reply
avatar
Mama Kembar 3
AUTHOR
August 12, 2015 at 6:32 PM delete

yup, kalau sombongkan diri untuk elakkan benda tak elok, takpa.

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
August 12, 2015 at 7:07 PM delete

Biar sombong asal tak dapat dosa kering ^-^

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 12, 2015 at 9:12 PM delete

@Cik Ecah
Tak pe..untuk kebaikan diri...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 12, 2015 at 9:14 PM delete

@Puan Wawa
Hehe...yes...yes..yes...kalau niatnya betul boleh..tap sebaiknya berpada padalah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 12, 2015 at 9:15 PM delete

@Mama Kembar 3
Nak dapat dosa ni sekejap je...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 12, 2015 at 9:15 PM delete

@Dunia Zumal
Cabut balik cakap dahaga...kihkihkih...2 in 1..nak elak dan minum..

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon