♡♡talian hayat♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Google image 

Assalammualaikum semua..hye..selamat pagi..moga sihat dan mensyukuri setiap nikmat sentiasa ye..selamat berpuasa bagi yang berpuasa sunnat..dan selamat bersarapan juga..setiap langkah..setiap tingkah..bissmillah..alhamdulillah..simple kan..amalkan..

°•◇kerana DIA PENCIPTA kita◇•°..jadikan Allah tempat pertama kita meluah rasa..gembira..duka..semua..letakkan DIA yang paling teratas..semulia mulia kedudukan dan darjat..hendak mengadu mesti jaga adab..bukan maki hamun..jauhkan caci maki..biarkan longkang yang bucuk masam..jangan kita merampas tahtanya..tapi..tapiiii kena caranya..longkang boleh jadi wangi ye..harap maklum..

°•◇jaga silaturrahim◇•°..kalau kita tidak berdaya untuk pupuk rasa kasih sayang sepanjang masa dek kekangan jarak dan waktu..tolong jangan menjadi virus yang mampu merosakkan dan akhirnya memutuskan silaturrahim sedia ada..sedarah sedaging itu saudara..bau bau bacang,,cempedak mahupun durian juga saudara..*eh dah macam saudara buah pulak..kihkihkih..kalau tidak dek pertalian darah..seagama juga adalah bersaudara..

Previous
Next Post »

13 comments

Write comments
VitaminSuci
AUTHOR
July 28, 2015 at 10:16 AM delete

Terima kasih. Tazkirah dhuha. Hehe.

Reply
avatar
Zizie Zack
AUTHOR
July 28, 2015 at 11:10 AM delete

insyaAllah kak.. kekadang terlupa talian hayat yang satu tu.. terlampau bergantung kepada manusia pun tak boleh jugak. huhu.

Reply
avatar
aeinna Musa
AUTHOR
July 28, 2015 at 11:25 AM delete

terima kasih atas peringatan bersama sis jua azura

Reply
avatar
July 28, 2015 at 12:16 PM delete

deep sangat.. tapi totally agreed!

Reply
avatar
mizz yatiey
AUTHOR
July 28, 2015 at 12:23 PM delete

in shaa allah..yg penting jaga akhlak..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 28, 2015 at 12:33 PM delete

@Zizie Zack
jangan kata zizie..akak pun boleh tahan lupanya..terkadang dulukan manusia..astarghfirullahaalaazim..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 28, 2015 at 12:36 PM delete

@aeinna Musa
ala sama sama..sebenarnya ingatan untuk diri sendiri juga..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 28, 2015 at 12:37 PM delete

@♥TheOnlyFarah♥
Allah..terima kasih ye..banyak lemahnya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 28, 2015 at 12:37 PM delete

@mizz yatiey
betul..akhlak...akhlak...akhlak..

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
July 28, 2015 at 2:19 PM delete

Tak faham kekadang bagai ada yang nak mulakan perpecahan dalam keluarga dengan dibelakangi kononnya nasihat...

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
July 28, 2015 at 4:29 PM delete

Kawan datang silih berganti.. tapi DIA tetap bersama kita yang adakala kita hampir terlupakanNYA.

Reply
avatar
Deanna Morni
AUTHOR
July 28, 2015 at 6:08 PM delete

Allah SWT tempat mengadu dan sentiasa ada di sisi kita

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon