♡♡persaingan♡♡

Advertisement
Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Google image 

Masing masing sibuk memasak di dapur..macam macam aroma ada..kari,,sup,,tomyam,,bunyi blander..nyaring tumbukan anak lesung..tak kurang jeritan jeritan halilintar..ibu sibuk memasak..anak sibuk mengacau..ayah??buat buat sibuk..eh..hehe..bukan ayah atau bapa kat Malaysia..tuuu kat afrika sana...ok abaikan..meriahnya..seronok..alhamdulillah..

Google image 

◆◆Tiada beza◆◆kalau dah namanya makhluk hidup bernyawa..pastinya perlukan sumber makanan..minuman..untuk menyambung hayat..di ladang,di dusun,di hutan..haiwan,,serangga saling menjadi pesaing untuk meneruskan hidup..siput bersaing dengan ulat..bersungguh..giat berusaha..terkadang kita pun menjeruk rasa dik..maklumlah acapkali rela paksa berkongsi sayur bekas cik put dan cik lat..tidak mengapalah..sekurang kurangnya tidak terdedah dek racun serangga yang durjana..lagi berbahaya untuk kesihatan kitakan..tetapi siput dan ulat hujung hayatnya tewas dek racun juga..innalillahiwainailaihirojiun..letih berlumba..huhu

◆◆Diri sendiri◆◆kita bukan bersendirian..kita hidup kalau pun tidak berteman..tapi kita berkawan..paling tidak bayang bayang diri sendiri..ada ke manusia tiada bayang bayang..cuba bayangkan..haaa kan..kan..ingat Allah ada..ada sentiasa..tidak ada persaingan bukan kehidupan namanya..nak berjaya kena usaha dan sabar sentiasa..hendak sabar pun berpada pada jangan sampai kura kura ketawakan kita..alamak...

Bissmillah..selamat berbuka puasa ukhuwah..
8 Komen untuk "♡♡persaingan♡♡"

selamat berbuka kak jua... boleh ke panggil gini? Nama akk same dengan akk ipar kesayangan kita :D tibe2 kita rindu femli dekat msia :D hihihi...

memang betul hidup ni banyak persaingan, sebab dalam hidup ni kita tak bersendirian kan... Tapi banyak jugak persaigan yang membawa hasil ynag baik kan :D setuju dengan kak jua :D

dlm hidup pasti ada saingan..

jemput join http://akukaudansesuatu.blogspot.com/2015/07/segmen-blogwalking-by-ms-kejupenyet.html

Lepas satu.. satu.. dan seterusnya... itulah lumrah hidup.. persaingan itu perlu..tapi biarlah persaingan sihat dan memberi manfaat pada semua kan... Insyaallah...

Salam Ukhwah dari mommylina

Walaupun persaingan itu wujud, kita bersainglah secara sihat. Jangan ada cantas dan tindas...

@Siti Aisya Ibrahim
kak jua..kak zura..boleh je mana mana pun..hihi..bila balik malaysia niii,...sama pulak ye nama..masyaAllah..sebenarnya terpulang pada kita macam mana nak mengemudi emosi dalam persaingan..jaga diri ye..

@Ms. Kejupenyet
termasuklah bersaingan dengan diri sendiri..
terima kasih ajak akk join ye,.

@CintaHati Lina
biarlah persaingan itu mancetuskan fenomena dan aura yang positif saja..

@Dunia Zumal
betul tu zumal..persaingan yang clean..

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top