♡♡selepas hujan♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 


Juaaaa..juaaaa...cepatt tu tengok tuu** bukan main lurus telunjuk tunjuk kat pokok...wah excited pulak babah kita..cepat amik sebelum adik songkok dengan adik stokin  buat main..**adik songkok,,adik stokin tu kucing..harap maklum..hihihi..Rezeki balik kampung..selepas hujan lebat yang berpanjangan..mangis!!!yess..

Syukur atas setiap rezeki kurniaan Ilahi..alhamdulillah..selawat untukmu ya Rasulullah SAW..Al Fatihah buat sekalian muslimin juga muslimat..kurang 5 hari Ramadhan semakin menghampir..moga kemungkaran makin menjauh..insya Allah..amenn..

Berbeza..perbezaan itu terkadang menjadikan suatu itu lebih indah..lebih secocok dan lebih membahagiakan..dan acapkali juga semakin menjauhkan dan mengonarkan situasi..bukan bermakna persamaan tu banyak cacat celanya ye..syohh..syohh bisikan durjana..semua terpulang pada diri..bahagia derita regu bersama..

Melihat daripada mata hati..Allah cipta buah nenas itu ada banyak mata..dibuang kulitnya maka hilang semua mata matanya..Allah kurniakan kita sepasang mata..jangan jeles dengan nenas..jangan dikira mata bisul atau jerawat sekali..haruslah berpuluh lemon kalau begitu..mata kita melihat,,hati kita mentafsir..akal pula pertimbang..fungsikan sebaiknya..sekali tersasar..usaha..moga gagal itu mendidik kita jadi lebih hargai kejayaan yang dikecapi..

Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
June 15, 2015 at 12:24 PM delete

Curious pulak pokok manggis camne eh? Haha

Reply
avatar
June 15, 2015 at 3:21 PM delete

wahh...sebak plak hati ni ramadhan nak tiba... ='( banyak kekurangan nye dr segi preparation... semoga sempat memperbaiki diri ini! yosh~

Reply
avatar
aizamia3
AUTHOR
June 15, 2015 at 3:32 PM delete

oh!Manggis.. teringat masa di kampung.. tak boleh tahan tengok buah tu masak di atas pokok.. ;)

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
June 15, 2015 at 4:17 PM delete

Itulah PC.. ada yg ada mata tapi 'tak nampak' sebaliknya yg buta lagi 'nampak'. Malu kita ni...

Manggis! kakak tak sempat balik kg cuti sekolah kali ini. Singgah pun malam aje masa on the way balik jenjalan esoknya terus balik JB

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 15, 2015 at 6:53 PM delete

@Shiqin Sunshine
insya Allah sempat,.boleh..caiyokk..caiyokk..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 15, 2015 at 6:53 PM delete

@aizamia3
kan...sakit je hati tengok..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 15, 2015 at 6:55 PM delete

@Kakzakie
tulah kak..harapnya kita manfaatkan mata dan mata hati sebaiknya..tak pe kak..puasa..raya boleh balik kg lama sikit..

Reply
avatar
Cikna
AUTHOR
June 15, 2015 at 7:28 PM delete

Sedap buah ni, org kata klu nk tau isi Ade brpe tgk kat buntot buahnye.... ;-)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon