♡♡tanpa sedar♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

                                          Ihsan Google image 

Syukur atas setiap nikmat rezeki dariMu Ya Rabb
Selawat dan salam buat mu Ya Rasulullah SAW 
Rindu umat yang tidak pernah lupus

Nama,,cita cita,,tinggal di mana..rutin hari pertama melangkah ke bilik darjah..sambil pintal hujung tudung,,tersipu sipu malu jawab..konon retis..maklumlah semua kawan kawan tengok..cehh..macam macam versi,,stail,,mood,,naik birat bibir cikgu..sabar itu kuncinya..

Melihat dia gembira bahagia,,ketawa suka,,ternampak mereka berjaya bergaya..kita pun nak juga..motivasi..matlamat sama..cara berbeza..ingat..setiap orang rezekinya tidak sama..dugaan hidup juga berbeza..kan hidup ini banyak warnanya..pelbagai coraknya..sepak jauh jauh setiap rasa durjana..kikis titik titik hitam yang mula tumbuh..syohhh..syohh..

Kita kejar akhirat..dunia hampiri kita..namun jangan kita mengabaikan tanggungjawab di dunia takut takut akhirat menolak kita..tidak kira siapa pun kita..tanpa sedar sebenarnya kita sedang membina sebuah kerajaan..sebuah kehidupan..sendirian..susah senang tergalas dibahu sendiri..moga kita sentiasa manjakan hati dan lidah dengan kalammullah dari SURAH AL MULK (KERAJAAN)yang terkandung di dalamnya 30 ayat..






PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Al-Mulk; afdal dibaca sebelum tidur. =)

    BalasPadam
  2. Terima kasih atas perkongsian PC... Indahnya dunia hanya sementara tapi di dunia kita belajar untuk ke akhirat...

    BalasPadam
  3. Singgah blogwalking.....



    Jemput singgah ke blog saya:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com

    BalasPadam
  4. @Dunia Zumal
    Betul tu zumal..dunia tempat semai benih amalan..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama