♡♡sedaya upaya me"makna"kan♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ♡ ukhuwah..


Umpama sebuah pelayaran..inilah kehidupan..semakin menjauh..semakin lama..maka semakin banyak pengalaman ditimba..alhamdulillah..menjadi tauladan juga sempadan..


Resamnya kita suka hiburan..kita perlu unsur hiburan..asalkan berpada pada ye..harap maklum..sayangnya wahai cik salmah...bukan setakat suka dengar..tapi suka tiru dan terpengaruhnya setanding kelipan mata..kan ke pantas tu..


Hihihi..rasanya semua makhluk hendak hidup berpasangan..ye dak..yang mengalami masalah kentut terlajak lawas pun tidak terkecuali..kan jodoh rahsia Allah..usaha sahajalah..yang lain lain pun sama..nak sesuatu usaha bersungguh..yakin..


Mahal..tersangat mahal..SYURGA ALLAH SANGAT MAHAL..berliku..beronak dan berduri laluan yang kita mesti lalui..tidak termakna dengan wang ringgit..cuma amalan tiket dan kuncinya..


Risau hati bila musibah melanda..tidak keruan gelora jiwa..gelap gelita segebap sudut dirasa..terkadang hingga terlupa memikir keadaan di sana..hilang duka..bangkit tidur tersenyum semula..senyum manis melebihi gula gula..moga kita semua bersyukur dan berfikir..bagaimana wajah kita selepas mati dan dihidupkan semula di sana..




PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kalau dah nama pun ibarat berlayar tak mustahil sesekali dilanda ombak dan badai. Sebab itu kena kuat dan kukuhkan layar agar tak mudah ditelan lautan bergelora...

    BalasPadam
  2. Perjalanan hidup banyak likunya, kita perlu berwaspada agar tak tergelincir seboleh-bolehnya... Insha Allah...

    BalasPadam
  3. berhibur tak salah kan.. yg jadi salah bila benda tu jadi 'najis' dlm hidup kita.. huhu.. faham2 ajer la ye..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama