♡♡bulatkan hati♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡

Syukur Allah masih mengizinkan kita bernafas..senyum..menyuap makanan ke mulut..sendawa..picit jerawat..sikat rambut..sapu blusher pada pipi..pakai lipstik pada bibir..**oppss jangan sapu tebal tebal nanti timbul fitnah pulak..hehe..alhamdulillah kan..jadi jangan sombong dengan Allah..

Halangan..setiap kesenangan yang kita perolehi selepas kesukaran..terlajak nikmat keseronokkannya..dengan syarat tempuhi setiap halangan dengan bersandarkan keyakinan pada Pencipta..bakal mak pak mertua minta hantaran lebih..garu kepala lutut sampai berburas kulit..kesiannya alahai..dek ketulusan hati..usahakan..jangan usaha bawa lari pula..tidak berkat hidup..

Nawaitu..aura Ramadhan kian terasa..masing masing catat kalendar..pangkah,,bulat,,bintang,,warna warni..malalui hari qada puasa Ramadhan tahun lepas penuh onak ranjau nan berduri..maklumlah berpuasa disaat dan ketika orang lain syok makan tanpa halangan..gagahkan juga hendak lunas hutang dengan Allah..kuat..kuat..kuat..alhamdulillah..yang sudah selesai qada..lapang minda..yeyy..niat itu menjadi tulang belakang pada suatu ibadah atau perbuatan baik..trust yourself..
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
May 27, 2015 at 12:23 PM delete

Bayar hutang dgn bank tak berani nak culas. Jgn pulak hutang puasa bertangguh sampai kena fidyah pulak. Malulah kan... tapi itulah indahnya Islam selalu beri kelonggaran masih nak longgar macam mana tak tahu lagi. Pakai baju longgar malu pulak hihi..

Reply
avatar
amsran
AUTHOR
May 27, 2015 at 1:15 PM delete

TUNAIKAN KEWAJIPAN..HEE

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
May 27, 2015 at 4:28 PM delete

nasib baik jenis tak mekap sangat bila keluar rumah.. alhamdulillah masih diberi kesempatan oleh Nya utk bernafas di dunia ni.. :)

Reply
avatar
May 28, 2015 at 10:40 AM delete

Bulan ni bulan bayar hutang...hutang puasa...hehe

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 28, 2015 at 11:05 AM delete

@Kakzakie
PC pun sentiasa perbetulkan diri kak..tapi betul apa akak cakap..kadang kita lebih takutkan manusia..hehe..setuju kak..ramai orang malu pakai baju longgar..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 28, 2015 at 11:06 AM delete

@amsran
kalau yang wajib dah selesai..boleh tambah yang sunat..yeyyy..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 28, 2015 at 11:07 AM delete

@Gee Lion
samalah..biasa biasa saja..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 28, 2015 at 11:07 AM delete

@Bunda a.k.a KN
Ramadhan dah semakin hampirkan bunda..hehe..

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
May 28, 2015 at 1:13 PM delete

Tak sabar menantikan Ramadan...

Reply
avatar
May 28, 2015 at 2:01 PM delete

Alhamdulillah...dah selesai lunas semua hutang bulan lepas. Bulan ni isnin & khamis buat yang sunat plak...hihi. Menghitung hari menanti Ramadhan...

Regards,
Yana Afi Mohamed

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon