♡♡hebat???!!...ermm hebat ye♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
 Assalammualaikum ukhuwah..

Suburkan jiwa dengan kalimah alhamdulillah..selawatlah tanpa rasa jemu..syafaat baginda kekasih Allah yang kita dahagakan..matlamat??..hendak sama sama menjadi penghuni syurgakan..kan..

Harum semerbak..
Si kenanga,si melur..biarpun saiznya comel..tetapi harumannya cukup menyamankan rongga hidung..alhamdulillah jadi aroma terapi..di malam hari..mampu meremangkan bulu kaki ..3 malam berturut turut tidak berani pergi ngeteh you..woooo..serammm..hehe..wajarlah ada pelbagai rasa di jiwa..ada juga hikmahnya..tiada yang sia sia bila Allah izinkan sesuatu itu berlaku..

Sila jelous..
Berkulit halus mulus dan gebusss,,hamboi,mereka bijaksana,,cewah,ye kita melihat dan lazimnya membandingkan dengan diri sendiri,,baratus jam terpacak berdiri depan cermin..secara tidak langsung kita berusaha perbaiki diri..bukan berhasad dengki..syoh..syoh..syoh..halau rasa rasa hitam itu jauh jauh...dengan syarat berpada pada..dan timbang tara dengan kemampuan diri sendiri..bukan syok sendiri..Saidatina Aisyah,,Saidatina Khadijah..Fatimah Azzahra,,Khaulah Al Azwar..sahabat sahabat cinta hati kita Rasulullah SAW..contohi mereka..istiqhomah..

Rasa..rasa..eh..
Bila terasa hebat,ingat ada yang lebih hebat daripada kita..Allah lebih hebat..bila terasa setiap patah perkataan kita itu betul belaka...owh sebenarnya silap tu..hakikatnya Al Quran itu setiap patah perkataannya dan ayatnya benar tiada ragu..kita tersenyum hingga bercantum hidung dengan bibir..air liur kering dek gelak terbahak bahak..3..4 ekor lalat menjadi korban..lantaran menerima secebis pujian kerana berjaya lunaskan setiap yang di atur namun perancangan Allah sebenarnya yang terbaik ..Islam itu hadiah Allah kepada kita..hargai..jangan kita cemarinya dengan sikap sikap yang kurang molek kerana ada mata mata yang acapkali memerhatikannya..

Hebatnya insan itu bila dia senantiasa bersabar dalam apa jua situasinya..terus tersenyum dan bicara penuh hikmah..Allah sayang..sesama insan apatah lagi..dihormati kerana akhlaknya itu lebih bermakna berbanding ada rasa takut dan keterpaksaan untuk menghormati..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Begitulah bagaimana hebat pun manusia itu tetap tidak sesempurna yg disangka. Bagaimana indahpun bahasa tak seindah bahasa yg ada dlm Al-Quran..

    Renungan N3 yg cantik utk kita sama-sama perhati..

    BalasPadam
  2. rasalah hebat macam mana pun, nnt kat dalam kubur dihisab amalannya.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama