♡♡mudah?? atau sukar??..fikirkan♡♡

Bissmillahirahmanirrahim

Syukur..simple tapi kadangkala sukar untuk diluah..sebut dalam hati pun boleh..jadi..jangan berlengah..ucapan dan perbuatan mesti seiring ye..itu pun pada perkara yang baik baik saja..negatif???!!..no..no..no..irama korea..stail hindustan..rentak jepun..tiada salahnya kalau bait seni katanya digantikan dengan zikir..hiburan dan vitamin untuk jiwa..tapi ingat..jangan sesekali mempersendakan..DOSA..


Berkeluh kesah..PC juga tidak terkecuali ye..masyaAllah..rapuhnya iman dan hati ini..bila Allah uji sikit..mula merungut..nasiblah tidak tumbuh sesungut..andai setiap kali merungut setiap kali itu memanjang sesungut..tidak ke menyedihkan..malu dengan Allah..manusia sering lupa..lagha..sedangkan..


Nafsu..nafsu..boleh melesukan..hendak itu ini..iman yang tipis seringkali teruji..silap percaturan bobos..rabak..jangan mudah mengalah..cepat cepat sedar..bangkit ok..bangkit..muhasabah diri..mungkin ada kurang di sana sini..topup..


Persoalan demi persoalan..hidup penuh tanda tanya..kenapa,mengapa,bagaimana..pertanyaan akan lebih bertingkek tingkek bila apa yang dihajati menyimpang..menjauh..haru biru jiwa..dugaan..ujian..cabaran..Allahu..cerca merba kekdahnya gitu..hakikatnya 




PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Akal sudah diberi sendiri kena buat pertimbangan. Kalau dah biasa yg susah menjadi senang. Yg susah pun menjadi indah. Memupuk iman tak boleh dibuat sehari-dua. Kena ada rasa kasih dan cinta utk melakukan dgn istiqomah barulah dpt nikmatnya..

    BalasPadam
  2. @Kakzakie
    betul kak..adakalanya keimanan yang sering disuburi dengan taqwa menjadi musnah sekelip mata dik tersilap langkah..moga Allah pelihara hati hati dan iman kita kan kak..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama