Berganda

Bissmillahirahmanirrahim 
Assalammualaikum wbt

BERGANDA. Selamat tahun baru 2015 untuk semua sahabat PC..moga ukhwah kita di dunia blogger ini berterusan..insyaAllah..

Berganda
From en.Google

Untung..bila beli satu..percuma satu..yeyyy dah dapat dua..bak pepatah "pucuk dicita..ulam mendatang" ketawa terbahak bahak macam nak koyak anak tekak..tidak ke tahap dahsyat tu..ingat..ketawa berlebihan boleh mengeraskan hati dan membuat kita mudah lupa..inilah pesan ustazah PC dulu..selain keberkatan pada setiap amalan memori yang tajam juga sangat penting..nak ingat orang yang buat kita sentap pun guna memori.,ye tak..

Luntur..barang ada susut nilai..ada juga yang nilainya berganda ganda walau sedang dimamah usia..ada rupa ada harga..kalah membeli menang mamakai..asalkan berbaloi baloi gitu..namun ukur baju dibadan sendiri..jangan pulak curi baju mak bedah di ampaian hendak dijadikan contoh..tidak pun pinjam baju si siah yang baru lepas orentasi hendak masuk darjah 1..lepas tang betis saje dik..

Perbezaan..adakala menjadi pertelingkahan..tidak kurang juga yang menyatukan..mesti bijak mengurus situasi..mudah untuk kita mengaburi mata manusia..tidak sesekali penglihatan Allah..yang berduit boleh miliki apa saja..yang tersepit sanggup lakukan apa jua..tidak mengapa..kita teruskan dilandasan redha..sederhana tapi istiqhomah..

Ingatan..lebih kurang 3 hari lagi..kita akan menyambut ulangtahun kelahiran..12 Rabiulawal..kekasih Allah..cinta hati kita..Rasulullah SAW. .tidak pernah berjumpa pun..tetapi ghairahnya luar biasa..rindu...rindu..rindumu Ya Rasulullah..tiada istilah jemu..moga baginda sentiasa menanti kita..amin..

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤
Berganda
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Allahumma solli ala siyidina Muhammad. Bagaimana lancar dan berduit sekalipun sebenarnya selagi dinamakan manusia pasti ada 'susut nilai'nya.. Akan tiba masa uban berceracak, gigi luruh, kulit kendur, mata kabur haaa... jgn lupa duit bukan segalanya hatta consume vit.C or kolagen sekalipun hihi...

    Salam tahun baru 2015 PC:)

    BalasPadam
  2. @Kakzakie
    setuju sangat kak..sejauh mana kita berusaha..mana mungkin kita mampu menongkah arus qada dan qadar Ilahi..kun fayakun..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama