~~Hujung jarI~~

Bismillahirahmanirahim 
Assalammualaikum..

Ihsan en Google 

Berbeza..sangat jauh berbeza..bila bersembang bab bab teknologi..ibu ayah..atok nenek kita..lancar menutur kata..menghela nafas..gembira melihat anak cucu boleh menikmati kemajuan teknologi..bagus..sedihnya bila setiap kali nak bercakap..nak bertanya perlu ulang banyak kali..sekali sekala jumpakan..nak sembang pun sejag minum air..kan banyak ceritanya..naik lelah dibuatnya..tanya lain jawab lain..jangan ye..kesian..intan payung..tahukan adab bila bercakap dengan orang lebih dewasa..

Tidak semua yang kita ingini menjadi milik diri..tunjuklah sampai kebas hujung jari dik..tu..tu..ni..ni..terjuih juih bibir..dah kalau bukan maka tidaklah..rupanya harta ini ahmad albab yang punya..hahahaha..biarpun hujung kuku sudah menyentuh..biarpun berada pada barisan hadapan tidak mustahil yang di akhir barisan itu lebih menyerlah,,cemerlang..tapi ingat dah succes jangan tunjuk belang..mudah mudahan tidak ye..

Biarpun kecil langkahnya..namun jika tekun luas pemandangannya..buktinya..shopping online you..class you jah..berpinar mata laki 3 hari sekali parcel sampai atas meja dia..bagus isteri abang..tak suka pergi shopping mall..jimat..jimat..hehe..sabar ye..sabar..selagi tidak memudharatkan..ok..berpada padalah..

Kita ini insan biasa..biasa biasa saja..berusaha untuk menjadi yang pertama namun kadangkala menjadi yang terakhir..hanya Allah tahu sebabnya..
Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
October 9, 2014 at 9:37 AM delete

Yg tua dihormati yg muda kena belajar memahami walau ada ketika apa yg ditunjuk sekelip mata dpt diperolehi dgn mudah. Sebab ada kalanya semua yg mudah diperolehi juga mudah perginya.. kena berhati-hati sebab apa pun milik kita sebenarnya atas izin dariNya.

Reply
avatar
Zizie Zack
AUTHOR
October 9, 2014 at 10:43 PM delete

hihihihi... lawak la kak.. apa2 pun, beringat.. beringat sebelum terkena atau keadaan jadi parah...

Reply
avatar
Mummy-Ann
AUTHOR
October 10, 2014 at 12:34 PM delete

iyer.. sopink online lagi bahaya.. sbb tak nmpk duit tu makin menipis.. huhu

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
October 11, 2014 at 12:36 AM delete

kena banyak bersabar dgn orang tua ni, seperti mana mereka banyak bersabar dgn kita masa kita kecik2 dlu.. =)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 12, 2014 at 7:41 PM delete

@Kakzakie
betul kak zakie..PC setuju..kena ingat selalu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 12, 2014 at 7:43 PM delete

@Mummy-Ann
kena sentiasa berhati hati..beli apa yang betul betul perlu..

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon