::Amaran itu peringataN::

Bissmillahirahmanirrahim..
Assalammuakaikum hye..hye..hye semua..

Google nie..

Air hujan membasahi bumi..hujan itu daripada Allah..bumi ini juga milik Allah..dan kita wajar mensyukuri setiap nikmat..sendawa itu nikmat..korek telinga itu juga nikmat..simple..kuku yang cantik juga nikmat..bila kena cagu..bengkak..sakitkan..nak berkasut sakit meletop letop..nak berselipa takut takut dikentutkan lalat..hilang seketika nikmat nak berjalan..sabar ye..


Seronok..siapa tak seronok bila mana tibanya ulangtahun kelahiran..walaupun cup cake cinonet je dik hadiahnya..jadilah..alhamdulillah..kan ke rezeki juga tu..nyanyi sambil tepuk tangan,,wish..wish..amboi..boleh..tak salah pun..silakan..namun tanpa kita sedar..semakin bertambah angka pada usia..namun semakin ajal itu menghampiri..bila..dimana dan bagaimana..itu rahsiaNYA..dan tugas kita tingkatkan amal ibadah..peringatan untuk PC juga ni..cubit kuat sikit pipi ni..


A036
Dan hendaklah kamu beribadat kepada Allah dan janganlah kamu sekutukan Dia dengan sesuatu apa jua; dan hendaklah kamu berbuat baik kepada kedua ibu bapa, dan kaum kerabat, dan anak-anak yatim, dan orang-orang miskin, dan jiran tetangga yang dekat, dan jiran tetangga yang jauh, dan rakan sejawat, dan orang musafir yang terlantar, dan juga hamba yang kamu miliki. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang sombong takbur dan membangga-banggakan diri;
Surah An Nisaa' Juzuk 4:Ayat 36

Tiada musibah yang sia sia..dan tiada nikmat yang sekadar suka suka..setiap satunya pasti bersebab mengapa ianya terjadi pada kita..Allah punya rencana yang sweet dan indah indah semuanya..
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Yumida Huda
AUTHOR
October 22, 2014 at 6:36 PM delete

selamat ulang tahun. betul akak cakap, even yg tersayang bg kek mini comel, rs happy sgt. ingat jugak dia special date.

tgk berita semalam gerun nengok taufan tu. alhamdulillah, ia berlaku sekejap je. menggerunkan tgk benda pelanting terbang

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
October 22, 2014 at 9:02 PM delete

korek telinga memang nikmat cik PC.. mwehehe.. alhamdulillah, masih bernafas setelah dimatikan oleh Allah tiap2 hari.. moga hari2 kita terus dihayati dgn rasa syukur ye cik PC.. ^^

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
October 23, 2014 at 7:52 AM delete

Usah kata dpt mini cake, dpt ucapan pun dah kembang-kuncup.. cuma bila terlalai itulah kena segera patah balik sebab kita ni manusia yg sering terlupa dek hasutan kanan-kiri yg tak henti-henti...

Reply
avatar
Invisible Me
AUTHOR
October 23, 2014 at 4:14 PM delete

Alhamdulillah dengan segala nikmatNya

Reply
avatar
Zizie Zack
AUTHOR
October 24, 2014 at 1:36 AM delete

happy belated birthday kak.. umur akak dah berapa ye? hehehe.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 24, 2014 at 8:52 PM delete

@Yumida Huda
hehehe..tulah setiap musibah yang melanda insan lain..pasti Allah juga beri peringatan pada kita semua..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 24, 2014 at 8:52 PM delete

@Gee Lion
syukur alhamdulillah..kecil..namun nikmatnya cukup terasa..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 24, 2014 at 8:53 PM delete

@Kakzakie
betul la kak..hehehe..tersipu2 malu gitu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 24, 2014 at 8:54 PM delete

@Zizie Zack
heehehe..tua dah akak ni zie..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon