::Mendasari dahulU::

Ihsan Google 

Bissmillahirahmanirahim, ,
Assalammualaikum,,hye..

Jom ber"khalwat"..whatssss that you mean..mata hitam bertukar jingga..tu cuping telinga timbul urat..tegang dik urat leher..kalau dijentik sikit saja maunya putus..sambil bercekak pinggang..espresi gitu..bila marah..terkejut semua spontankan..lupa yang bercekak pinggang tu tak elok..menggambarkan sikap sombong dan angkuh..tak apa..bukan sengaja..kan dan kata spontan..ok..

Khalwat itu kata kerja
Khalwat juga asalnya bahasa arab
Bersinonim dengan suluk,mengasingkan diri,memencilkan diri
Menjadi kata terbitan apabila berimbuhan "ber"

Jelas??..dalam jua situasi..kita mesti luaskan telinga untuk mendengar penjelesan dan berlapang dada bukan dedah dada ye untuk menerima teguran dan pendapat..ini sangat penting..bila mana tidak beri ruang pada diri untuk menyoal pada perkara yang tidak difahami tidak mustahil juga berlaku perkara tidak sewajarnya berlaku..jangan ye..jauhinya..

Bila kawan kawan..lelaki dengan lelaki...perempuan dengan perempuan lah ye..ajak berkhalwat..tanya dulu elok elok..tak ke seram dengar khalwat tu..terus terbayang pihak pencegah maksiat kan..meremang bulu kucing jiran sebelah dik..tak nak jadi saksi di akhirat..ada ketikanya kita perlu berkhalwat..biar hanya kita dan DIA..Rasulullah SAW juga seringkali berkhalwat..ditemani Malaikat Jibrail membawa wahyu daripada Allah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Mendalam maksudnya...kalau tak ada kefahaman mungkin kita salah faham akan maksud nya...

    BalasPadam
  2. masih cuba menghadam maksud PC.. hurmm.. hurmmm... hurmmmmm.......

    BalasPadam
  3. @Bunda a.k.a KN
    Bundaaaa..inilah realiti sikap sesetengah insan yang mudah menghakimi sebelum mendengar penjelasan..

    BalasPadam
  4. betul. khalwat byk maksud sbnarnya. atau dlm kata lain beru'zlah.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama