..Lenggang kangkunG..

Ihsan:Google

Bismillahirahmanirrahim. ?
Assalammualaikum dan hye semua..

Celik mata ucaplah syukur..esok belum tentu kita boleh lagi melihat dunia..setiap kita merasai nikmat,, bersyukurlah..dah istighfarlah bila terkadang lagha..kita insan sememangnya terdedah dengan pancaroba dunia..sabarlah..

Kalau bukan kita siapa lagi mak ayah kita nak minta pertolongan..kedai sedepa cuma..senarai barang yang berjela tu mak dah senaraikan..pantang terlintas cepat mak menulis..maklumlah pen jadi sanggul..hihi..bapak letih geleng kepala dik..selagi terdaya,, jadilah anak yang patuh dan taat..jangan diuji kesabaran ibu ayah..biarlah lesung pipit menghiasi pipi..bukan anak lesung terselit dicelah gigi..ingat,redha ibu bapa itu redha Allah..

Kerja awak, awak buat,, kerja kita kerja awak juga...eh..lalalala..hei..hei..hei..bulat lonjong..bulat lonjong saja kita tengok awak ni tau tak..bersenang lenang..atas ketidakpuasan hati orang lain..ermmm bahagianya sekejap saja..mungkin dia lunaskan arahan itu,, tugasan itu..namun rintihan hatinya Allah dengar..boleh minta bantuan..tapi bukan tambah dan pindah bebanan..ini tiiidak adil..ingat..jujur..bukan sekadar pada kata kata..perbuatan juga sebenarnya..takut ada yang dipaksa makan sup kasut saiz 8..hihi..

Tiada jalan mudah untuk menjadi manusia yang hendak istiqhomah dalam amal maruf,, jauhi mungkar..semakin sukar kita perolehi sesuatu..buat kita semakin menghargai..bahagia di mana yang kita harapkan..terletak pada diri sendiri..
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
August 20, 2014 at 8:22 AM delete

Allah dah bagi akal sendiri kena aplikasikan. Tepuk dada tanya selera..

Reply
avatar
Zizie Zack
AUTHOR
August 20, 2014 at 9:04 AM delete

selalunya orang sebegini akan rugi. sebab tak rasa kegembiraan atas kejayaan sendiri selepas berhempas pulas berusaha.

Reply
avatar
Lieya Von Jay
AUTHOR
August 20, 2014 at 11:04 AM delete

assalam kak Pd.. lma xmenyinggah hihi... hrp kak sihat2 ja.. biasalah kak.. mcm2 perangai org zaman skrg

Reply
avatar
August 20, 2014 at 2:45 PM delete

terkesan dgn redha ibu ayah tu.
deep.huu

Reply
avatar
Mummy-Ann
AUTHOR
August 20, 2014 at 4:21 PM delete

Nakkan anak soleh dan solehah, ibubapa pun perlu soleh dan solehah dulu..

S.Y.U.K.U.R. bukan sahaja bila hati gumbira, dapat musibah kena syukur, sebab ALLAH sedang menguji dan ingatkan kita! ingatan utk diri sendiri..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 23, 2014 at 11:55 PM delete

@Kakzakie
Betul..akal yg waras itu juga salah satu nikmat dunia..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 23, 2014 at 11:56 PM delete

@Lieya Von Jay
Waalaikummussalam lieya..begitulah ragam manusia yang sukar di telah.,

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 23, 2014 at 11:57 PM delete

@mujahidah maisarah
Betul..itulah salah satu azimat kita sebagai anak..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
August 23, 2014 at 11:59 PM delete

@Mummy-Ann
Tepat sekali..role model pada anak anak adalah ibu bapa..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon