::Peranan..mesti peduli::

Sumber Google

Allahuakbar..
Bissmillahirahmanirahim..
Assalammualaikum semua..

Ramadhan ketujuh..syukur nikmat yang Allah pinjamkan pada kita semua..alhamdulillah..pantas masa berlalu..sama ada kita isi dengan manfaat atau sia-sia..kita sahaja yang tahu..dan harapnya yang bermanfaat itu memberatkan neraca kanan kita kelak..amin..ingat..matlamat kita hidup di dunia ini untuk amal maaruf..jauhi kemungkaran supaya syurga teratak terakhir kita..

Hak awak saya punya..hak saya,, saya punyalah..bagaimana untuk kita mentafsir..memang tugas suami beri nafkah pada isterinya..isteri ada hak untuk meminta..bila isteri bekerjaya..itu haknya namun tidak menjadi salahnya andai isteri redha mahu memberi..bukan ke yang halal itu kerjasama juga perkongsian..asal tidak ambil kesempatan..

Api yang kecil..siram minyak semakin marak..jirus air terpadamlah ia..pilihan pada kita..fikir dengan akal yang waras..ambil kira situasi..dah kalau memang masak menggunakan dapur kayu..tak usahlah kita jirus api yang sedang dinyalakan..cari penyakit namanya tu..takut bukan dapur saja berasap..mulut,teling,hidung mak yang berasap..namun,sesekali tidak menjadi salahnya bila kita menjadi air dalam menyejukkan bara yang marak..demi ukhwah..

Setiap makhluk di muka bumi ini ada peranannya..besar atau kecil,, sedikit atau banyak,, penting atau tidak..itu bukan ukuran..asalkan masing masing melunaskan peranan sebaiknya insyaallah semuanya berada dipaksi yang baik..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama