::LebihkaN::

Ihsan Google

Bissmillahirahmanirahim..
Assalammualaikum..

Syukur atas setiap nikmat dan rahmat Ilahi..alhamdulillah Allah masih mengizinkan kita untuk  menikmati ramadhanNYA..hari yang ke-8..syukur..pantasnya waktu berlalu..Allahuakbar..

Sebelum ramadhan lagi..sana sini sample kuih raya..hehe..seminggu ramadhan..sana sini sibuk  keluar mencari keperluan aidilfitri..masyaallah..berpuasa..namun masih lagi bersemangat mempersiap keperluan keluarga..tak menjadi salah dan bukan masalah pun..yang salahnya bila sakan bershopping sampai membatalkan puasa..tak pun tak puasa...ha itu salah..jangan begitu ye..yang penting besederhana ye..lebihkan saiz ketika membeli atau membuat baju tu..supaya adik-adik ada saiz..

Lebih banyak kita memberi..banyak juga yang bakal kita terima..pahala berlipat ganda..bulan ramadhan,, bulan umat..manfaatkan..sebaiknya..tidur orang yang berpuasa juga dianggap ibadah..cukup sekadar tidur seketika dik..tak usah berbantal empuk,, berselimut tebal dan bertilam gebu dik..takut jadi makruh pulak hukumnya..

Mercun..bunga api..dah jdi seperti darah daging..raya dan mercun,, bunga api,, meriam..ermmm adat atau kemestian..masalahnya awal ramadhan pun dam dum..dam dum dik..adoi seram..mak ayah mesti lebih membulatkan mata...mencapangkan telinga..perhati gerak geri anak anak dan berpesan pesan pada jiran tetangga..mencegah lebih baik daripada mengubati..namun andai berlaku juga..itu adalah dugaan Allah..redha..sabar..

Andai kita melebihkan kebaikan..itu bermakna kita meluah rasa cinta padaNYA..andai kita melebihkan keburukan..hakikatnya kita sedang membina istana kebinasaan..nauzubillah..
Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
Nadia Farhana
AUTHOR
July 6, 2014 at 10:07 PM delete

betul tu. kita seharusnya lebihkan ibadat dalam bulan mulia ini :D

Reply
avatar
Mummy-Ann
AUTHOR
July 6, 2014 at 11:27 PM delete

Rayer tahun ni perdu buat biskut raya takk.. hehe..
Semoga kita sama2 lebihkan rebutkan ibadat dari teringat2 nak beraya

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
July 7, 2014 at 8:27 AM delete

Kadang kita yg mama/papa pulak ikut sibuk dek kerana kerenah anak yg nak itu/ini (kakaklah ni PC). Bila teringat patah kembali ingatkan diri yg alpa..

Mercun meriah kalau dikg tapi bandar kurang. Berbanding beribadah lebih meriah di bandar, dikampung dah kurang org... (sedih balik kg suram aje suraunya).

Reply
avatar
white lily
AUTHOR
July 8, 2014 at 9:19 PM delete

betulll.. awal ramadhan dah dumdamdumdam.. alahaaiii.. semoga dijauhkan pekara yang tak diingini. selamat menjalankan ibadah berpuasa kak ^___^

Reply
avatar
July 10, 2014 at 6:13 AM delete

selamat berpuasa n selamat beramal akakk.... hihih

Reply
avatar
July 10, 2014 at 7:59 AM delete

Cepatnya pc dah shopping raya! Hehe Nad 2-3 hari terakhir nanti baru shopping :p

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 11, 2014 at 12:03 AM delete

@Mummy-Ann
Hehe..tak..insyaallah buat kek je mummy ann..hehe..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 11, 2014 at 12:05 AM delete

@Kakzakie
Hehe..terikut mood ank2 ye kak..tak apalah..kat kampung tinggal yang tua2kan kak..saf pun tinggal sebaris..ermmm..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 11, 2014 at 12:07 AM delete

@white lily
Kan..budak budak kecik pun dah berani main mercun yang biasanya orang dewasa main..takut je rasanya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 11, 2014 at 12:09 AM delete

@Nadratul Syazwana
Belum shopping apa lagi dik..last puasa insyaallah..hehe..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon