::Halaman gred jempoL::

Ihsan..Google

Bissmillahirahmanirahim..
Assalammualaikum semua..

Hidup ini indah andai kita sentiasa sabar..sayangi Allah barulah Allah redha..dan bila dugaan datang itu bukan tanda Allah tidak sayang..sebaliknya teramat sayang..bersangka baik lah..walau pedih untuk seiringkan dibibir dan dihati redha itu..namun kita boleh..yakinlah..kan Allah sentiasa membantu..cuma manusia kadangkala suka membantut..jangan risau boleh berubah tu..

Jangan dilihat siapa yang bercakap..tapi ambil peduli apa yang diperkatakannya..kan ilham itu datangnya daripada Allah..bezanya setiap yang terluah itu disulami dengan iman dan akal yang waras..atau ada campurtangan syaitan dan iblis..maka nilai dan pertimbangkan sebaiknya..jangan mencopong mulut dengar terima bulat bulat..adoi..sekali sekala jadi detective conan apa salahnya..ye tak..amboi..

Tanya siapa pun..pastinya seronok meraikan ulangtahun kelahiran..batul tak..bagaimana nak raikan..hak masing masing..asal tidak mencemar maruah diri, keluarga dan agama terutamanya..bergembiralah dalam had batasan syariat..kalau terlajak..reverse la..u turn pun boleh..jangan malu..terpercik minyak panas pun biru muka..api neraka lagilah panas you..wuuuu seeeram..jadi setiap hari berusaha menjadi insan yang berkualiti dalam segenap sudut..hari hari lembaran baru dibuka..maka perbaiki sebaik mungkin..jangan kita sesekali menampal lubang lembaran orang lain..hinggakan kita membiarkan lembaran sendiri kian kusam dan kedut seribu..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Begitulah nama kehidupan walau ada cacat-celanya namun usaha utk memperbaiki diri kena ada. Kalau 10 tahun dulu bila birthday lilin atas kek nak kena ada bila dah tahu apa salahnya ganti aje lilin tu dgn telur burung puyuh yg comel boleh juga dimakan. Kalau tak puas guna telur ayam lagi besar hihi...

    Hidup kena sentiasa mencari jln lebih baik - itulah harapan semua kan..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama