::..Tak terjangkaU..::

Sumber..Google

Bissmillahirahmannirahim..
Assalammualaikum semua..
Senyum itu sedekah,, sedekahlah pada yang sewajarnya..


Pagi tadi sedar sahaja daripada kematian sementara,, celik saja kelopak mata..ucap syukur tak..sebut alhamdulillah tak..ke terus meluru ke bilik air..perut memulas mulas..tak pun ke dapur..celik mata terbau nasi goreng ikan masin jiran sebelah..mau tak begendang perut..menari jazz anak tekak..hehe..tak apalah..usaha perbetulkan kesilapan..amalkan apa yang mendatangkan manfaat pada kita semua..bertemu kembali Jumaat penghulu segala hari..alhamdulillah..


Berkualiti..kerana kemas dan teliti..harga bukan masalah..bak pepatah kalah membeli..menang memakai..tersenyum bagi yang ada ada..tersenyum juga bagi yang kurang berada..namun selaput duka melanda..eh jangan begitu..cool..Allah kan ada..♥..kita sama.."rumah awak ada plan..cantik..".."rumah kita ikut citarasa naluri sendiri.."..dan rumah tetap rumah..ye tak..yang utama pengisian penghuni isi rumah itu yang sedang Allah nilai..bukan jendelanya..tidak juga atap gentingnya..jauh sekali jenis jakuzinya..jadi berlapang dadalah..bukan dedahkan dada tu ye..


Niat..mesti yang baik baik..tu pun Allah beri pahala..jangan pulak niat semata..buatnya tidak..adoi..nampak sangat ambil kesempatannya..tak comel macam tu..nawaitu dalam setiap amalan baik mampu guide hati kita..insyaAllah..Awal tahun baru saja tu berjela azam..catat dalam buku nota lain..dalam diari lain,, reminder dalam handphone lain..giat tu..bagus..azam itulah niat kita..namun tidak semua mampu kita lunaskan..kerana apa???..Allah tu pemilik sebaik dan terhebat dalam setiap perancangannya..
Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
May 9, 2014 at 11:24 AM delete

itulah kadang bukan tak tahu tapi lebih dari tahu hanya kepala batu. siapa tak tahu berbuat baik ada ganjaran, siapa tak tahu buat jahat ada balasan siksa tapi seakan berlalu buat tak tahu.. takutnya seketika bila diasak pada minda..

moga sempat bertaubat sebelum mati.

Reply
avatar
May 10, 2014 at 12:46 AM delete

mula2 semangat aje buat.. lepas tu, luntur... istiqamah tu xde.. huhu..

Reply
avatar
Ida Scripters
AUTHOR
May 10, 2014 at 9:10 AM delete

Suka ayat kak PC yang ini "jadi berlapang dadalah..bukan dedahkan dada tu ye" hehe

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 11, 2014 at 12:17 PM delete

@Kakzakie
Itulah yang susah kak..bukan ke bila kita lakukan kesalahan pada benda yang jelas dan nyata kita tahu ianya berdosa..dosanya lebih berat dan besar..berbanding kita buat silap kerana tidak tahu hukumnya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 11, 2014 at 12:18 PM delete

@Nurul Farahizzati Zakaria
Itulah yang kita takuti..istiqhomahnya lebur...nauzubillah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 11, 2014 at 12:20 PM delete

@Ida Scripters
Hehehe..kadang kadang bila akak baca semula entry entry yang lepas..akak geli hati sendiri.."eh ni aku ke yang taip..takkan anak jiran sebelah pulakkan..gigi pun belum tumbuh.."

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon