::..Cas neuron..aura tip toP..::

Ikhsan : google

Bismillahirahmanirahim..
Assalammualaikum semua..
Selawat dan salam buat Rasulullah SAW..kekasih Allah..

Alhamdulillah atas setiap nikmat yang telah kita kecapi..kecil,, besar,, sedikit atau banyak..bersyukurlah..dalam pada kita giat berusaha untuk perolehi sesuatu itu..jangan kita lupa untuk mensyukuri nikmat terdahulu..

Semua orang nak jadi baik,nak pujian dan doa yang baik baik..betul..owh PC pun nak..jujur lagi ikhlas ni..ahaksss..hehe..dengan syarat pujian itu jangan sampai kita riak pulak..mendabik dada..owh jangan dan hidung tinggi..baik baik sekarang musim hujan..takut lemas..tapi mancung itu rezeki..setuju??..namun tidak salah andai kita simpan sedikit rasa curiga sebagai alarm..agar kita berhati hati dan berwaspada dengan insan yang suka mengambil kesempatan dijadikan sebagai  hobi..sedihkan..

Dilema..fakta ke auta ni..**garu kepala yang tak berapa nak gatal..Itu dulu..zaman ribena..bila orang dewasa cakap itu ini..anggukkan saja..motif..taknak melawan..takut nanti keras macam tanggang katanya..betapa pantas berlalunya waktu..mampu buat pencerahan sendiri..tak pun penjelasan yang diyakini sahihnya..akal berfikir..mentafsir..ingat cara kita berbeza padahal motifnya sama..dan tanpa kecanggihan pada zaman dulu pun ada kesan baikknya hingga sekarang..

Canggihnya kini..kadang buat kita alpa,leka,, berjayanya sekarang acapkali buat kita hilang pertimbangan..dan kadangkala ortodoksnya pemikiran  itu..bersamanya kita meraih nikmat hidup dunia disamping membina jambatan ke syurga Allah..melalui siapa pun dugaan itu kita terima..ingat!!..semuanya dengan izin Allah..


Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
May 15, 2014 at 7:41 PM delete

bersederhana... itu jela kunci untuk kita elakkan diri daripada mendabik dada :)

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
May 15, 2014 at 7:44 PM delete

bersederhana itu lebih baik ^_^

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
May 16, 2014 at 12:05 PM delete

Anak zaman dulu ditakutkan dgn cerita lagenda Tenggang pun dah takut. Anak sekarang banyak teladan depan mata masih buat tak nampak.

Agaknya minda dulu dan sekarang tak sama ye PC. Tapi yg pasti balasan Allah tetap sama. Jadi jgn lupa di 'sana' ada syurga dan neraka.

Reply
avatar
May 16, 2014 at 4:50 PM delete

sederhana itulah yg terbaik...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 17, 2014 at 3:13 PM delete

@Nurul Farahizzati Zakaria
Tepat sekali..bagus zizie..high five..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 17, 2014 at 3:14 PM delete

@Aku Penghibur
Betul tu acik..simple pun ok kan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 17, 2014 at 3:16 PM delete

@Kakzakie
Betul kak..masyaAllah jauh sangat bezanya..dulu mak ayah bulatkan mata..menunduk anak..sekarang mak ayah tenung..eh anak pulak jelir lidah..takutnya..mungkin dunia akhir zaman..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon