..::HiduP::..

Sumber:google

Assalammualaikum..
Selawat ke atas mu YA RASULULLAH SAW,,

MasyaAllah..rindunya PC nak berentry..nak ziarah sahabat blogger yang lain..sangat rindu..dan pastinya PC sedih diawal tahun lagi azam untuk lebih kerap berentry dan blogwalking sudah seakan kecundang...tapi tak apa...semangat...semangat...semangat..insyaAllah boleh..

Berepisod...beberapa hari lepas keputusan STPM dan SPM telah diumumkan..tahniah pada yang cemerlang..teruskan usaha bagi yang rasakan dirinya kurang berjaya..ingat..Allah hanya pandang hati kita..amal soleh kita...dan cuti sekolah telah bermula..jalan raya mula sesak..melancong time...bukan melencong ok..niat mesti betul..yeyyy..berilah masa yang berkualiti pada keluarga kita...walau sekadar berjimba di jambatan depan rumah jiran sebelah..

Seakan lumrah...sekali itu takdir,,kali kedua itu peringatan..kali ketiga itu amaran..tanda Allah sayang pada kita ini hambaNya..sentiasa memberi peluang dan ruang untuk lakukan perubahan..sambil lewa itu musuh,syak wasangka itu racun..dah tahu...jauhilah..kalau tidak yang dekat menjadi jauh..yang rapat menjadi renggang..tak ke haru biru silaturrahim..sedihkan..

Pandangan...bila kita suka sangat..amboi..pantang nampak..tu..bunga orang kita pulas batangnya sampai patah..nak tanam katanya...menjerit jeritlah pokok tu menangis..kita saja tak dengar..boyfriend girlfriend duduk jiwang atas hamparan rumput yang menghijau..tersedu sedan rumput menangis..tak nak jadi saksi di akhirat..hehe..hakikatnya benda hidup punya perasaan..mampu berkomunikasi satu sama lain..sesama jenis dan kelompok mereka..namun jangan pelik andai suatu kelainan berlaku kerana dengan izin Allah tiada yang mustahil..yakin dengan Allah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul tu PC harus yakin dengan Allah dan perencanaanNya...

    BalasPadam
  2. sangat setuju... kita mesti redha dan yakin dengan ketentuannya.. dia tahu terbaik untuk kita

    BalasPadam
  3. kita merancang, Allah juga merancang...tetapi perancangan Allah adalah yang terbaik...

    BalasPadam
  4. rancang punya rancang, tiba-tiba tak menjadi.. ah! kenapa? - kita lupa Allah itu maha mengetahui.. Allah yang menentukan segalanya .. ada hikmah di sebalik setiap kejadian :)

    BalasPadam
  5. Sebaik roh ditiup ke dlm jasad segalanya telah ditulis di loh mahfuz allah.. tapi jgn pula sesaja nak buat yg tak betul dah keluar dari landasan hukum-hakam.

    Yg baik itu dari Allah dan yg tak betul itu kena tanya diri sendiri..

    BalasPadam
  6. @Aku Penghibur
    Kita sekadar usaha,doa,tawakal dan redha padaNya..

    BalasPadam
  7. @Kakzakie
    Dalam hidup tiada kebetulan semua sudah Allah tentukan..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama