::..BerdayA..::

Sumber:Google

Assalammualaikum..
Selawat dan salam buat mu ya Rasulullah SAW..

Syukur,, dengan izin MU ya Allah..air hujan membasahi bumi..nikmat rezeki yang tidak terduga..tidak terjangka..rintihan hamba MU mendapat jawapan..alhamdulillah..syukur..syukur..syukur..

Budak kecik kalau kena marah pun pandai menangis..cuma tak pandai nak lari dari rumah je..kalau orang dewasa..kena marah..tak nangis..yang marah tu yang menangis..sebab yang di marah adoi slumber tahap gaban..kalis bebelan,, teguran,, kemarahan..Tak apalah..cuba lagi untuk terus menasihati..lillahitaala..jangan kita berundur dan tersungkur terlebih dahulu..ingat tu..kan nak berjihad..

Kesilapan..kegagalan..yes..guru terbaik..kuat semangat boleh menjadikan kita super berjaya..yang lemah..pun boleh juga..boleh jadi terus keciciran..justeru itu pagar hati kita dengan iman dan semangat yang tak reput dek hasutan nafsu..mudah hancur dek kata nista dan dusta dunia..kita boleh dam mampu..jangan mudah menyerah dan berserah..

Hidup yang singkat ini sering dicemburui..bukan oleh superman, batman mahupun ultraman..sedihnya oleh syaitan yang sudah bersumpah dan berjanji untuk menjadi sumber kesesatan..namun dia tetap sujud pada Allah..sifatnya yang panas itu kadangkala meleburkan iman dan iktikad kita pada ILAHI..nauzubillah..namun sejauh mana kita sudah berpaling daripada DIA..menjauhi kiblat dan melupakan kitab (Al Quran)NYA..usah segan silu untuk toleh ke titik permulaan..biar Allah yang menilai kerana syurga atau neraka itu milik Allah..
Previous
Next Post »

16 comments

Write comments
March 3, 2014 at 11:36 PM delete

hmmmm... selalu je tumpas dengan bisikan syaitan.. memang tak berdaya.. betul tu. at least syaitan pun tunduk juga kepada Allah. tak faham ada manusia boleh cakap tak takut Allah. hmmmm...

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
March 4, 2014 at 9:31 AM delete

Tunduknya syaitan kerana tahu Allah itu maha berkuasa. Tunduknya manusia bimbang dek kerana bisikan syaitan yg kian bermaharajalela... takut kakak bila mengenang hal tanggungjawab yg dipikul. Bukan anak-anak saja, masyarakat pun sebenarnya ada tanggungjawab kita disitu. Menasihati belum tentu diterima kerana diri sendiri masih teraba-raba sama.

Kuatkan iman teguhkan pendirian semua yg dibuat kerana Allah. Lawan syaitan dlm diri kita. Qarin pada diri kita ni ha...

Reply
avatar
Lieya Von Jay
AUTHOR
March 4, 2014 at 5:11 PM delete

sama2 lah kita bersihkan hati kita ye kak.. kadang2 kita mcm terlepas pandang kesilapan kecil kadang2 leh jadi besaq,

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
March 4, 2014 at 11:02 PM delete

masih berusaha menjadi hamba yg beristiqamah. :')

Reply
avatar
March 5, 2014 at 1:21 AM delete

semoga kita insan yang tak terdorong kearah itu..

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
March 5, 2014 at 1:47 PM delete

Perkongsian yang baik PC.. ;)

Reply
avatar
March 7, 2014 at 4:51 AM delete

In Shaa Allah..muhasabah diri..brusaha mnjauhi tipu daya syaitan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 8, 2014 at 11:11 AM delete

@Nurul Farahizzati
Akak pun tak nafikan zie..kadangkala akak pun terpadaya dengan hasutan syaitan..masyaAllah..moga Allah terima taubat kita..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 8, 2014 at 11:14 AM delete

@Kakzakie
Betul kak..syaitan tunduk pada Allah kerana Allah lebih berkuasa..dan kita kadangkala tersilap untuk tunduk..nauzubillah..yang penting kita kena ubah mentaliti..kalau ditegur atau menegur itu bukan tunjuk baik atau lagak bak ustaz ustazah..tapi kerana sayang..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 8, 2014 at 11:15 AM delete

@Lieya Von Jay
Betul lieya..sekelip mata boleh berlakukan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 8, 2014 at 11:17 AM delete

@Lea Azleeya
Alhamdulillah..terima kasih lea..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon