..::TeaM..::

Sumber:Google

Assalammualaikum,,
♥Ya Rabb♥

Semoga para sahabat sentiasa berada dibawah lindungan Ilahi..amin..sama sama kita berdoa agar banjir yang melanda di negeri Sabah segera pulih..amin..ukhwah itu mengajar kita erti belas ikhsan,saling menyayangi dan menghormati..manisnya ukhwah..itulah yang Rasulullah ajarkan..binalah ukhwah walau dengan musuh sekalipun..

Yang berat kalau sama sama dipikul..ianya menjadi ringan..pucuk pangkalnya bersatu hati,, seia dan sekata..tak gitu..kalaupun kita tidak terdaya untuk membantu..jangan pula kita menambah lagi bebanan tanggungannya..dengan kata kata sahaja pun ianya mampu mengubah situasi..semakin membeban,, atau sebaliknya..jadi berbicaralah dengan penuh hikmah dan sederhana..biar buku rekod belah kanan tu bertingkek tingkek..yeyy..

Nak beli tak handbag mahal,baju mahal,kasut mahal,, pendek kata semua mahal mahal..amboi..tapi belajar tu mesti smart..bukan hard..gitulah pesan cikgu dulu..nak bakar hangus rentung semangat anak anak muridnya..lagi lagi yang bakal menduduki peperiksaan penting..maka bermulalah study group..bergilir gilir you..Rumah kita,dia dan mereka..ha gitu..kayuh basikal sampai kopak tapak kasut jenab oii..hehe..tujuannya satu untuk saling membantu satu sama lain untuk menguasai pelajaran..tiada istilah menumpang populariti si pintar atau membuli si lemah..

Lantaran itu mengapa Allah meningkatkan ganjaran pahala sekiranya kita berjamaah..agar kita mempereratkan ukhwah,bersatu hati..dan ianya bertujuan menyempurnakan sebahagian iman dan agama seseorang hamba..insyaAllah..
Previous
Next Post »

14 comments

Write comments
February 16, 2014 at 12:16 AM delete

Org2 bijak lama ingatkan kita kan..bersatu kita teguh.

Reply
avatar
February 16, 2014 at 8:09 AM delete

sokongan dan bila kita bersatu padu insyaallah semua kerja menjadi mudah..

selamat pagi dear.... :)

Reply
avatar
puteri airyn
AUTHOR
February 16, 2014 at 10:22 AM delete

Salam.. Bantu membantulah kita sesama insan.. :)

Reply
avatar
krole
AUTHOR
February 16, 2014 at 8:00 PM delete

assalamualaikum PC... terima kasih.. banjir kat sabah sekarangni dah mulai surut... hurm.. senang cerita... kita semua bersaudara... tolak tepi segala perbezaan... berbaik sangka sesama kita~

Reply
avatar
February 16, 2014 at 8:45 PM delete

bersatu kita teguh, bercerai kita kahwin lagi... hehehe...
pengalaman zizie buat assignment berkumpulan, selalu rasa serabut dengan sleeping partner. dah besar, ramai yang suka nak ikut kepala sendiri.

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
February 17, 2014 at 9:46 AM delete

Itulah untungnya bersatu. Sedangkan solat jemaah pun beruntung. Tak payah baca suroh, imam dah baca tapi ganjaran berganda-ganda...

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
February 19, 2014 at 6:51 PM delete

sebab itu digalakkan berjemaan dlm Islam ye cik PC.. entri yg membuka mata hati.. masyeh.... =)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 19, 2014 at 9:02 PM delete

@Norhasniza Khalid
Saling menyokong dan bersatu hatikan mama..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 19, 2014 at 9:04 PM delete

@krole
Waalaikumussalam mr krole..alhamdulillah..betul tu mr krole..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 19, 2014 at 9:07 PM delete

@Nurul Farahizzati
Semakin kita dewasa semakin kita sukar untuk mencari titik keserasian kerana setiap kita punya Tingkah berbeza..kesabaran ubat terbaik..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon