..::Tanpa sedar,, rupanyA::..

Sumber google

Assalammualaikum..
♥ S M I L E ♥

Alhamdulillah dengan izinNya kita masih dihidupkan..hari ni ada yang dah mula kembali bertugas seperti biasa..ada juga esok baru mula bertugas dan tak kurang yang masih berada dalam mood bercuti..alhamdulillah rezeki..ingat,, cuti pun rezeki juga ye..PC dapat balik kampung..Tak lama pun tak pe..asal dapat melihat babah mama..abah mak..kualiti itu lebih penting dari kuantiti..hehe..majlis kawin pun sekarang diadakan pada hari Jumaat..moga peroleh lebih keberkatan..amin..owh rindu nak blogwalking dan berentry juga ni..

Sehebat mana pun kita di muka bumi ini..kita tetap seorang hamba yang mesti patuh dan taat pada suruhan Ilahi..meninggalkan dan menjauhi segala larangannya..dua kalimah syahadah itu janji kita..jaga..pelihara sebaiknya..namun bukan sekadar itu..malah perlu pelihara segenap aspek..tanpa sedar,kesilapan boleh berlaku dan dilakukan..baik dalam gurauan,dalam tawa riang dan sembang sakan..maklumlah syok sangat katanya..hehe..bila tersedar istighfarlah ye..

Dulu dibahunya tempat kita bersandar..susah senang,suka duka,pahit manis..cikgu cubit kat lengan yang tak seberapa sakitnya pun kita tetap mengadu..sambil buat muka sehabis sedih tapi comel..ingat nak raih simpati..rupanya raih cubitan berdas das..hehe..kita tau luah saja..itulah hakikatnya..dah lega kita masuk bilik dengar lagu hindustan..boleh gitu..ibu bapa sahabat terbaik kita..kita semakin dewasa..mereka semakin dimamah usia..hulurlah bahu kita pula untuk mereka bersandar selesa..bila mereka mula mahu berkongsi rasa,,itu bermakna kita mampu menjadi teman baiknya..indahnya..masa ini baru kita sedar oh dah dewasa dan betapa sudah cukup matangnya kita untuk menggalas tugas dan mentafsir dengan hati dan minda yang positif..

Begitu juga kita mengapa disyariatkan untuk amal maaruf,, nahimungkar..kerana bila mana sudah baligh dan mumayez seseorang itu..dia perlu tanggung dosa dan pahalanya sendiri..banyak perkara baik dilakukan maka pahala ganjarannya dan sebaliknya..





Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
February 3, 2014 at 8:56 PM delete

setuju dengan artikel ini.. :)

satu perkongsian yang menarik..

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
February 3, 2014 at 9:04 PM delete

kadang-kala terlanjur berbuat silap.
bukan hanya dlm berkata-kata bahkan perbuatan.
bahkan pernah terjadi pd ayah dan ibu sendiri.

sedih pula baca entri PC bila teringat kesilapan tu..
Astaghfirullahal'Adzim..:'(

Reply
avatar
Cik Arina
AUTHOR
February 3, 2014 at 10:24 PM delete

alhamdulillah kak sekarang org nikah hari jumaat , barakah sikit rasanya =)

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
February 4, 2014 at 11:47 AM delete

Begitulah PC. Hidup kita saling kait-mengait. Dulu dijaya mak-ayah, sekarang giliran kita apa salahnya. Salah-silap terguris rasa anggaplah mereka itu tak sengaja. Mengalah bukan bereti kalah.. tak rugi mana pun.

Reply
avatar
puteri airyn
AUTHOR
February 5, 2014 at 3:45 PM delete

betul tu.. kita manusia biasa memang tak terlepas dari melakukan kesilapan.. yang penting kita segera insaf.. insyaallah ..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 5, 2014 at 9:59 PM delete

@Gee Lion
Melalui kesilapan itulah kita perbaiki diri..berusaha jadi insan lebih baik insyaAllah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 5, 2014 at 10:00 PM delete

@Cik Arina
Kan..moga keberkatan itu berpanjangan naknya..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 5, 2014 at 10:02 PM delete

@Kakzakie
Sebenarnya kita sebagai anak lebih banyak mengguris hati mereka kak..sedar atau tidak saja..setuju dengan akak..

Reply
avatar
Deqla Manjew
AUTHOR
February 6, 2014 at 12:29 PM delete

ibu bapa sahabat kita.. deqla dah kehilangan sahabat2 deqla ni.. hukhuk.. tp mereka tetap di hati selalu.

Reply
avatar
February 6, 2014 at 7:19 PM delete

bmuhasabah diri..mnusia tak tepas darpda ksilapan..sgera kembali.. In Shaa Allah..

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon