..::SumbeR::..

Sumber:Google

Assalammualaikum..
Ya raab..

Syukur atas segala nikmat..syukur juga atas segala apa kurniaanMu Wahai Ilahi..kami hambaMu sangat mensyukuri kerana tiada satu pun kami mampu menafikannya..

Dulu kita meminta,tak faham apa punkan..nak pergi sekolah ..mak nak duit..abah nak duit..dah PC pulak..babah mama dah sediakan tempat khas..sebelum pergi sekolah..ha situlah diintai dulu..senyum lebar..saat itu kita tahu menerima saja..dalam minda..nasi lemak..keropok lekor,, air sirap..hehe..bertungkus lumus pergi pagi balik senja mak ayah banting tulang empat kerat mencari rezeki untuk anak-anak..biar tak mewah,tak hebat mana yang penting halal dan suci..kerana akan menjadi darah daging..ingat tu..

Siapa suka pakai baju cantik yang sopan,ayu,menunjukkan muslimah yang comel..kacak,segak..tampan menjadi idola muslim montel
 sejagat...haaa sila hadiahkan selawat kepada Rasulullah SAW banyak-banyak..boleh..ermm kalian sangat sweet tau tak..
Amboi sebut baju cantik,sweet...senyum simpul dia ye..adatlah insan..suka memuji dan dipuji..yang penting ikhlas..Namun perlu di ingat satu perkara..syariaat jangan dipunggirkan..pasti bersebab mengapa lelaki diharamkan memakai emas..berpakaian berasaskan ulat sutera..jadi..tuntut ilmu..

Kita saling memerlukan..tua muda,besar kecil..hidupan di darat mahupun di dasar lautan..ada mangsa dan pemangsa..yang penting biarlah habitat buaya itu di sungai atau laut..jangan di darat..kesian la hai..begitu kukuh kebergantugan itu..Namun jangan kita sesekali labuhkan segala rasa pada duniawi..kerana ia bakal merosakkan..sebaliknya ikat ketat-ketat,, simpul mati keyakinan dan pengharapan kita pada ALLAH SWT..DIA sumber yang sebenar-benarnya..SUBHANALLAH..betulkan hati..jernihkan niat..kita masih punya waktu..tiada istilah terlewat asalkan kita mahu berubah..♥♥
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Alhamdulillah.. zizie bersyukur sangat dengan segala apa yang Allah berikan sekarang...ada yang lebih malang lagi daripada diri ini.. huhu..

    BalasPadam
  2. mama juga bersyukur dengan kurniaan Allah pada mama sekeluarga... :)

    salam subuh dear.

    BalasPadam
  3. Assalammualaikum.. perdu cinta,

    bersykur sangat .. walaupun sikit..

    mselim3

    BalasPadam
  4. kita mmg saling memerlukan.. alhamdulillah.. timba ilmu di pg khamis ni.. terima ksh berkongsi..

    BalasPadam
  5. @Nurul Farahizzati
    Bersyukur dengan apa yang kita nikmati itu tanda ada rasa cinta pada Ilahi..

    BalasPadam
  6. @Norhasniza Khalid
    Alhamdulillah..moga Allah tambah lagi rezeki kita semua..

    BalasPadam
  7. @Deqla Manjew
    Lantaran itu kita mesti pelihara setiap ukhwah..lillahitaala..

    BalasPadam
  8. bersyukur dgn apa yg ada.. jgn melanggar syariatNya ye cik PC. hurmmm.. tapi bab bertaubat tu selalu langgar.. malu..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama