..::Langkah pertamA::..

Sumber google

Assalammualaikum..
Ya Rab..

Alhamdulillah syukur atas segala nikmat,, setinggi tinggi munajat pada MU Ilahi..moga kita sentiasa berada dibawah rahmat dan kasih sayang NYA..insyaAllah..amin..sebaik baik perancang adalah Allah..yakinlah..jangan raguiNYA ok.. 

Nak sesuatu kita mesti usaha..tiada cara singkat,tiada jalan pendek pun..lebih payah dan sukar,, kita akan lebih bersungguh berusaha..dan akan lebih menghargainya bila dapat..betul?..namun yang paling penting semangat mesti kuat dan tinggi..jangan mudah mengalah dan cepat mengaku kalah,, tak gitu..berdoa minta pada Allah supaya sentiasa kuat semangat..cekalkan hati kita semua..amin..

Sesuatu yang telah lama kita idam idamkan..usahakan,doa yang tidak putus..bila diperolehi..siapa yang tidak teruja..yeyy..ucapan syukur bertali arus..lompat bintang jangan cakap..senyum bukan setajat sampai telinga lagi dah.,naik kebas bibir ye..macam nak retak lantai rumah..begitulah resamnya kita ini manusia..tapi jangan lupa sujud syukur ye bila berita gembira menjelma..kegembiraan juga ujian..jangan kita terleka,, jangan kita mula bersikap angkuh kerana semua pinjaman semata..

Tanpa sedar kita adalah pejuang..kita wira wirawati..amboi dah macam nak pergi tertempur ye..yes setiap hari kita bertempur..melawan nafsu agar tidak berbuat perkara yang tidak baik..setuju?..tanpa sedar juga sebenarnya kita berusaha untuk menjadi juara..juara agar Allah pilih kita jadi penghuni syurgaNYA..alhamdulillah..kita tidak boleh terusan berserah pasrah tanpa berusrah..ciptalah langkah pertama agar Allah sentiasa pandang kita..jangan risau bila insan tidak pandang kita..tapi berasa takutlah andai Allah tidak melihat kita..kerana takut kita dilitupi kabus noda dan dosa..nauzubillah..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. setiap hari adalah pertempuan dalam hidup kita.. lagi-lagi untuk mengalahkan nafsu .. jangan pernah berputus asa

    Luangkan sedikit masa untuk vote blog acik yang tercalon bagi favorite lifestyle blog Cara vote di sini

    BalasPadam
  2. tiada langkah pertama , tiada lah langkah seterusnya...

    BalasPadam
  3. lebih sukar utk kita tempuhi in shaa Allah lebih manis di pengakhirannya jika kita sabar menempuhnya..

    BalasPadam
  4. Betul tu kak... kebanyakkan daripada kita ingat Allah hanya diwaktu susah...waktu sukar...minta macam2 tp bila dah dapat lupa nak bersyukur..

    BalasPadam
  5. teruskan perjungan... jatuh bangun.. In Shaa Allah..nver give up,keep fighting!!

    BalasPadam
  6. The 1st step is a mirror of who we r after this:. Evrthg we do, letakkan niat krna Allah, InsyaAllah he will help us. :)

    BalasPadam
  7. @Aku Penghibur
    Betul acik..kita berjuang setiap hari..moga Allah sentiasa bersama kita..

    BalasPadam
  8. @Ida Scripters
    Nauzubillah moga kita tidak begitu..berdoa dan bersyukurlah dalam susah dan senang..

    BalasPadam
  9. @Lollipop Manis
    Setuju..itulah yg terbaik..first until die is Allah..

    BalasPadam
  10. sikap istiqamah tu perlu ada dlm berbuat sesuatu perkara kan cik PC.. =)

    BalasPadam
  11. entri memang tepat pada mama nih.... hihi

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama