..::Kait..mengenA::..

Sumber..google

Assalammualaikum,,
Selawat buat Rasul junjungan..

Pantas waktu berlalu..hujung minggu bagi sesetengah negeri bakal berlalu..dan bagi sesetengah negeri hari pertama persekolahan dan bekerja..bergantung juga pada sektor mana..kerajaan atau swasta..tak gitu..hehe..tak kisahlah asalkan kita mengisi setiap masa itu dengan melakukan perkara yang bermanfaat dan tidak mensia-siakannya..insyaAllah..amin..

Sengaja atau tidak..kita berkawan,bersahabat..lumrah..suka..tak suka..iyelah lain orang lain cara..lain ragamnya..begitu juga dikalangan adik beradik pun..ngam dengan yang itu..atau tak ngam dengan yang ini..adoii..tak suka jadi cacian,, amboi yang suka biasalah meninggi pujian..dan di mana kita..di pihak mana sebenarnya..kita diam seolah tidak mencampuri..dua belah pihak datang menyembang..luaskan juga cuping telinga..hehe..kadangkala jadi delima juga..kihkihkih..nak elak tak berdaya..angguk angguk..geleng geleng..walau tidak serasi dengan keadaan sebegitu..Allah mengetahui..istighfar sajalah..comelnya kalau mampu menjadi peace maker..hakikat kehidupan..

Rantaian..saling berkait rapat..kan hidup dibawah langit Ilahi..saya,awak,kamu,dia..kita sama insan tapi tak serupa dari beberapa sudut lainnya..tahi lalat sama warna tapi beza jumlahnya..hehe..kan??..namun itu bukan alasan untuk kita sentiasa berkata ''entah'' ataupun ''tak tahulah''..lagi la kalau memang tahu..kan dah berdusta tu..niat nak lepas diri..eh..boleh gitu..hehe..janganlah ye., semakin banyak kita membantu..semakin mewah bantuan hadir dalam hidup kita..Allah memang tak suka kita membazir..tapi dalam hidup yang singkat ini tiada istilah membazir tenaga selagi apa yang kita lakukan itu memberi manfaat..


Previous
Next Post »

17 comments

Write comments
Zamani Abe
AUTHOR
February 9, 2014 at 9:42 PM delete

salam ziarah di sini dik :)

selamat berblog utk 2014 ya

Reply
avatar
February 10, 2014 at 7:20 AM delete

mama dengan adik beradik rapat sangat.... :) adik2 mama semua lelaki.. tapi rapatnya... kalau mama balik kampung kan, semua tidur satu bilik.. :)

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
February 10, 2014 at 11:11 AM delete

Senang kata kita sebenarnya tak boleh hidup sendiri walau ada ketikanya kita perlu menyendiri.. Hidup kena pandai mengawal sensiviti persekitaran. Kalau asyik rasa kita aje yg betul memang payahlah jadinya..

Ingat bila kita mati kita tak boleh mandi/kapan/solat & masuk kubur sendiri. Kot jalan masa dah kapan lari lintang-pukang org satu pekan hihi...

Reply
avatar
Yumida Huda
AUTHOR
February 10, 2014 at 6:43 PM delete

betul tu..moga apa yg kita lakukan sentiasa bermanfaat..
sentiasa menghulurkan pd yg memerlukan..

Reply
avatar
krole
AUTHOR
February 12, 2014 at 3:50 PM delete

itula antara keindahan dalam adik beradik ni hihihi~

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
February 12, 2014 at 5:55 PM delete

itulah kehidupan kita saling memerlukan... jika berkemampuan hulurkan bantuan

Reply
avatar
February 13, 2014 at 11:05 AM delete

Alhamdulillah..hidup mmelukan antara satu sama lain..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 13, 2014 at 9:23 PM delete

@Norhasniza Khalid
Alhamdulillah..moga ukhwah mama dengan adik adik sentiasa harmoni..amin.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 13, 2014 at 9:25 PM delete

@Zamani Abe
Selamat berblog kembali..moga semakin meriah..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 13, 2014 at 9:26 PM delete

@Kakzakie
Bila berteman,berkawan,bersahabat itu lebih menambah warna warni perjalanan hidup kita setiap hari yang dilalui..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 13, 2014 at 9:27 PM delete

@Yumida Huda
Moga Allah sentiasa buka hati kita agar cintakan pada kebajikan..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 13, 2014 at 9:30 PM delete

@krole
Syukur pada yang Allah anugerahkan adik beradik..jagalah sentiasa hubungan itu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 13, 2014 at 9:31 PM delete

@Aku Penghibur
Betul..tangan yang memberi lebih baik daripada yang menerima..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 13, 2014 at 9:32 PM delete

@Abak Lorong Cinta
Supaya suka duka dapat dikongsi bersama..

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
February 15, 2014 at 9:08 PM delete

kadang ada sebab yang orang tak faham. dan kita pergi bukan sebab kehendak diri.

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon