::..PerisA..::

Assalammualaikum
Ya Rabb

Bila nampak warna warni..siapa tak terpesona..tak tergoda..hati tu melompat-lompat..nak..nak..jadi tak mustahil ada yang sangup berenang atas lantai dengan pelbagai gaya..masa nilah skill baru semua ada..hehe..mak ayah..cover..cover..urut dada..picit dahi..Rasanya kalau panggang seekor ikan kembong mau masak..berapi-rapi..hehe..junk food..mainan..pakaian..seolah ada magnet..itulah budak namanya..eh..bukan mak bapak budak pun join sekali ke..adoii..

Kopinya sedap..pekat melekat tapi sayang tawar tak ada gula..dialog atok si ahmad albab..hehe..nak manis biar berpada ye..utamakan kesihatan..cita rasa berbeza..ada suka pedas..ada pulak tak suka manis..dan ada juga semua ok..wah bagus ni..tapi satu ni yang semua orang suka..suka orang puji cakap kamu masak sedap..ye tak..hehe..bila orang puji sambil tersipu malu tu jangan lupa ucap terima kasih tau..jangan riak..sebaliknya jadikan sebagai suntikan semangat..seminggu tidor peluk sudip..

Dengan izin Allah rasa itu menyebabkan suatu makanan itu terasa enak..sedap,, lazat..warnanya yang menarik mampu menjadi daya tarikan..jasad yang sempuna tanpa roh tiada makna..kerana roh dan jasad mesti bersatu seia sekata..nak tubuh badan yang sihat..makanan yang dimakan mesti berkhasiat,halal dan suci..ini mesti diambil kira ok..namun jangan sesekali kita abaikan pengisian zat dan vitamin terbaik untuk roh kita..Al Quran itu umpama terapi..sunnah itu ibarat ramuannya..berselawatlah kerana nikmatnya tak terjangja dek akal..tidak di dunia..pastinya di akhirat kelak..salam maulidurasul
Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
Nilam syapina
AUTHOR
January 14, 2014 at 2:34 AM delete

tenang sgt belog awak .. sgt2 .. maulisur rasul kita selwat bnyk2

Reply
avatar
Sheila Salim
AUTHOR
January 14, 2014 at 10:21 AM delete

Assalamualaikum awak. Salam Maulidur Rasul. selamat berkenalan. terima kasih sudi singgah dan komen diblog sheila :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 14, 2014 at 11:07 AM delete

Terima kasih..alhamdulillah dengan izin Allah..amin..terima kasih singgah,.tinggal jejak..syukur,, jom kita selawat keatas baginda Rasulullah SAW..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 14, 2014 at 11:10 AM delete

Waalaikummussalam sheila..salam maulidurasul kembali..salam ukhwah ye..singgah ziarah demi ukhwah dan tinggalkan sedikit coretan.. terima kasih follow ye :)

Reply
avatar
January 14, 2014 at 1:30 PM delete

salam maulidur rasul kak jua... :) bukan perlu tunggu hari jadi rasul je nak selawat byk2.. :D

Reply
avatar
Ida Scripters
AUTHOR
January 14, 2014 at 1:50 PM delete

Salam Maulidur Rasur kak PC. Ida kadang2 tak tahu nak kata apa kalau orang puji, bukan kerana Ida riak...tidak sama sekali cuma kadang2 Ida tak pasti samada mereka ikhlas memuji atau pun tidak...kadang2 pujian mereka hanyalah sekadar sindiran.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 14, 2014 at 7:00 PM delete

Salam kembali..betul..hari hari kita berselawat..dalam setiap solat pun kita berselawat..betul tak..hehe.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 14, 2014 at 7:10 PM delete

Salam maulidurrasul kembali ida..Yup begitulah lazimnya ida..Kadang kita keliru ikhlas atau tidak pujian itu..tp apa pun kita kena sentiasa fikir positif..berdoa moga Allah lindungi kita daripada perkara yang tidak baik..percayalah..nilai keikhlasan itu Allah akan tunjuk..kita pun boleh rasa pujian tersebut ikhlas atau tidak..

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
January 15, 2014 at 8:24 AM delete

Allahumma solli'ala sayyidina Muhammad
Begitulah umpama kita berselawat ketika di dunia nikmat belum terasa lagi. Namun sebagai umatnya kita mohon moga ingatan ini memberi kebaikan buat kita ketika di akhirat kelak. Syafaat baginda amat kita dambakan... Amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 15, 2014 at 10:30 AM delete

Setiap ucapan selawat itu pastinya ada ganjarannya..Allah Maha pemurah..Allah Maha Penyanag dan Maha mengasihani kita ini hambanya..moga egala amal kebaikkan yang kita lakukan menjadi sahabat kita di sana kelak..amin :)

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
January 15, 2014 at 11:54 AM delete

salam maulidur rasul .. hargai hari-hari yang Allah berikan kesihatan yang baik kepada kita. ^_^

Reply
avatar
Deqla Manjew
AUTHOR
January 15, 2014 at 12:39 PM delete

kdg2 tu nmpk jer menarik, tp x.. nmpk x menarik tp menarik... salam maulidurasul PC.. =)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon