::..OlahaN..::

Advertisement
Sumber google

Assalammualaikum..
Ya Rabb
Selawat dan salam buat Rasulullah kekasih Allah SAW..

Alhamdulillah sebahagian daripada kita sudah mula bercuti..inilah peluang dan ruang untuk kita bersua satu sana lain..masing masing sibuk berbalas pesanan ringkas..atau pun membalas pesanan peribadi di laman muka buku..naik senget jari dok tekan abjad.,hehe..macam skema la pulak..ibu ayah ternanti nanti kepulangan anak anak..atok nenek duduk ditangga sambil bertasbih..menunggu cucu muncul..begitulah rutinnya bila cuti panjang berlangsung..tak kurang juga yang mengambil kesempatan untuk pergi melancong..berhoneymoon..ingat kita adalah duta kepada agama dan negara..maka peliharalah ia..silakan..alhamdulillah..


Alhamdulillah..nikmat luas terbentang..bila kita rasa sedih..pandang apa yang kita ada..bersyukurlah..bila kita gembira,, cuba lihat air mata insan sekeliling kita..kongsilah rezeki yang ada..nilai kegembiraan bukan terletak pada wang semata mata..kadangkala wang ringit bukan menjadi keutamaan..mungkin kita hanya perlu luaskan cuping telinga..lapangkan hati dan minta untuk mendengar sedikit keluh kesah., bergantung pada siapa kita sedang berhadapan..atau cukup sekadar kita bermain dam ular..tak pun batu seremban..atau teng teng..itu cukup buat menyapu air mata mereka..imbas kenangan silam kaedahnya..lain orang lain cara dan situasinya..


Allah sentiasa memberi ruang pada kita..menyediakan peluang terbaik juga..sama ada kita sedar atau tidak terpulang untuk kita mentafsirnya..demam dan fenomena vitamin c sudah pun bermula..sejak beberapa hari yang lalu..amboi siap sorok bawah bantal lagi..dengan harapan keajaiban berlaku ye..manalah tau bangun tidur tengok tengok sebiji limau boleh jadi 2 biji kek oren..mana mungkin mimpi jadi nyata tanpa usaha..ye tak..haha..*pengsan..andai kita tidak mampu memberi sekotak limau..sukuplah walau seulas andai itu mampu menerbitkan sekuntum senyuman..itu juga ibadah..itu lebih daripada kita hanya memberi haruman yang semerbak namun hanya kulit dan biji yang ditinggalkan..ianya lebih menyakitkan..




14 Komen untuk "::..OlahaN..::"

Kesiannya atok yg menanti cucu tapi tak kunjung tiba. Cucu enak makan buah oren rumah Ah Chong..

ps: kakak yg cuma kerja dgn ca ya nun alif pun banyak oren dpt tau. rasanya dah berpuluh-puluh kotak kakak agih pada org. Sampai ada si comel mengaji dah batuklah pulak.. kesian.

@Kakzakie
Alhamdulillah..rezeki limau akak murah..bila akaksedekah pada orang lain sekurang kurangnya dapat mereka merasa..syukur...rezeki akak pun bertambh luas..insyaAllah..sambil mengaji sambil boleh makan limau..semakin segar mata..dapat vitamin c..hehehe..tapi sekarang seakan musim demam la kak..budak kecik..dewasa..ermm..kadangkala malu sendiri bila orang lain lebih tahu erti sedekah..

@Lea Azleeya
aa dapat buah limau lea..terima kasih..

alhamdulillah.. seronok kan blk kg.. tp deqla ni mmg org kl.. arwah mak & arwah ayah pun mmg dah lama dok kl.tp mereka asal kelantan. bln 3 nanti blk kg pun sbb abg kawen..

yg penting ikhlas kan PC.. :')

@Deqla Manjew
Yeke..ermm memang seronok..lagi lagi bila jumpa sedara mara..macam macam cerita ada..hehe..oo sekali balik kg jauh tu kelantan..mesti meriahkan..

@Gee Lion
Betul..yang utama setiap yang dilakukan dan pemberian itu mesti ikhlas..

Alhamdulillah... Abak tak balik pun kampung... sebab terlibat dengan redaksi majalah.. rasa rindu juga pad kluarga...

In Shaa Allah...

Apa yg ada kita brikan stakat tmampu..rzeki datang darpda Allah.. segala pasti bagiNya..

@Abak Lorong Cinta
Tak apalah..kalau memang ada kekangan tugas abak..bila ada masa terkuang balik la ye..yang sikit bila dikongsi terasa banyak..rezeki Allah tidak terhingga nilainya..

zizie dh naik sebu perut makan limau.. hihihi...
insya Allah.. teringat pulak cikgu bahasa jerman ( non-muslim) nasihatkan mcm ni jugak... bila susah, tengok yg lg susah. bila senang, jgn lupa yang sedah susah.

hidup ini pernuh dengan warna warni.. bestnya mereka ada atuk nenek.. tak pernah merasa kasih syang dari mereka..

limau dah banyak sgt mkn

@Nurul Farahizzati
Hehe sampai sebu ye zie..ermm mesti banyak sangat la tu makan limau..selagi boleh..berbuat baiklah..

@Aku Penghibur
Hargailah sementara yang masih ada ibu bapa,, atok nenek..rezeki limaukan acik..alhamdulillah..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top