::..NotA..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Alhamdulillah..tengahari ni cuaca cantik..tak panas sangat..tak juga suram..syukur Ya Rabb..di luar rumah dengar kanak-kanak ribena riuh rendah..abang denagan kakak pergi sekolah adik berjimba-jimba ye..hehe..masa mereka ke sekolah akan tiba juga..masa tu nanti dah tak de masa nak main tok harimau..teng-teng..sembunyi-sembunyi..kawin-kawih..eh..masa yang ada digunakan untuk rehat..ulangkaji pelajaran..kata nak cemerlang,,gemilang dan terbilangkan..tak gitu..insyaAllah.. J

Nota..biasanya catatan yang sangat simple..yang kreatif dan pastinya berwarna warni..berbunga,berdaun..berpeta minda..malas pun jadi rajin nak membacanya..ye tak?itulah kadangkala jadi usaha nak berjaya..boleh bawa ke mana-mana..sampai masa nak exam..yang berwarna dah pudar..yang putih jadi hitam kertasnya..maklumlah kadangkala jadi bantal di meja tulis..bila mimpi tak takut sesat..dah terlukis peta di situ..hehehe..

Ok..nak buat apa pun mesti smart..not hard..sebab tu perasan tak atau sememangnya kita juga amalkan..ketika berbelanja ada sesetengah daripada kita akan rujuk pada nota atau list barangan yang perlu di beli sebelum mngambil barangan..dah ambil tick..tick..dan tick..supaya tidak over budget kan..insyaAllah..yang ada siap bawa calculatur you..sambil jalan sambil tu kira..jadi jangan marah atau terkejut kalau kaki kita terpijak atau dilanggar roder troli yang padat dengan barangan keperluan..wow..sakit tu..tapi senyum padahal dah macam nak tercabut ibu jari kaki..haha..

Bukan mudah kita nak disiplinkan diri untuk aplikasikan suatu yang positif..tak banyak..sikit pun kadangkala tergelincir..tak selalu pun sekali sekala tersasar juga..iyelah sebaik-baik perancang kan Allah..nak yang terbaik pastinya usaha,,nota itu sekadar alat bantuan..memudahkan cara..sementara di dunia..membina kecemerlangan akhirat juga insyaAllah andai ilmu berguna dimanfaatkan..dan kita sebagai muslimin dan muslimah..telah Allah sediakan senaskah wahyu yang sangat berharga..untuk panduan dunia dan akhirat..dalami,,selami dan hayatilah moga menerangi kita di sana kelak..cintailah Al Quran..kalamullah..wassalam.. J
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Assalamualaikum kak, acik suka entri-entri akak, tak pernah terlepas satu entri pun.. dalam satu entri boleh ceritakan pelbagai.. bukan kata pujian semata-mata tetapi sebagai pebaca setia ... yup kita kena study smart not study hard

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummusalam acik..terima kasih..alhamdulillah..yang baik kita ambil dan itu dengan izin Allah..yang kurang baik kita buang sejauh mungkin..dan itu dari kelemahan akak dik..masih banyak yang perlu akak perbaiki..tegurlah..kerana akak masih hijau dalam dunia ukhwah ini..

      Padam
  2. assalamualaikum kak.. btol tu.. zizie pun sometimes dah mcm kelaut.. semuanya tak ikut masa dah.. perlu mendisiplinkan diri semula.. huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummussalam zizie..ialah kita ini kadangkala perlu buat banyak kerja dalam satu masakan dik..iyu salah satu menyebabkan kita kelam kabut sikit...bukan zizie je..akak pun acapkali begitu..

      Padam
  3. harus displinkan diri lps ni... terima kasih .... bgs entri ni...
    psstt.. maaf terlmbt singgah sini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita sama-sama disiplinkan diri..ke arah lebih baik..terima kasih dik,, bila ada kelapangan..singgah ziarah ye..salam ukhwah..

      Padam
  4. Sebenarnya kalau hidup kita berlandaskan al-quran semuanya indah dan lancar. Sebab itu perundangan patut kena ikut landasan al-quran barulah jenayah tak menacanak-canak. Kalau mencanang sana-sini tapi tak diaplikasikan ibarat buat nota/list nak beli barang tertentu tapi nampak yg lain beli juga...

    Manusia... manusia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak..cakap dan buat..landasan dah ada..cuma perlu ikut dan patuh..insyaAllah semua akan ok..laksanakan sebaiknya..yang penting nawaitu mesti betul..

      Padam
  5. bagus idea akak bw calculator g shopping..sng nk tekan dr h[..sy ni sllu overbudget klu shopping..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kadangkala je..biasanya cuma bawa senarai..hehe..tak pun guna calculator dalam hp je dik..tak apa..nak berubah tak semestinya drastik..yang penting ada usaha untuk lebih berhemah ketika belanja..hehe..

      Padam
Terbaru Lebih lama