::..NgaM..::

Sumber google

Assalammualaikum..
Ya Rabb

Ahad terakhir di bulan Januari 2014..yang menyambut ulangtahun kelahiran dan ulangtahun perkahwinan..selamat ulangtahun., semoga sihat dan berbahagia sentiasa..yang menyambut dan menerima kehadiran insan baru dalam rumahtangga..alhamdulillah tahniah..bersyukurlah dengan rezeki Allah..ada juga yang meraikan ulangtahun ikatan persahabatan..moga ukhwah terus utuh dan kukuh..

Latar belakang berbeza..mak ayah lain lain..warna kulit langsung tak sama.,, tapi kita satu Malaysia..hehe..itulah yang mengikat kita..ikatan yang bukan menyesakkan tapi memeriahkan hari hari yang dilalui..perbezaan bukan halangan..bukan benteng dan bukan alasan..yang penting masing masing tahu peranan dan tanggungjawab yang perlu dilunaskan..

Ada sempoi..ada pulak teliti teramat..dan tak kurang yang sederhana..dalam soal memilih..tak kisahlah pilih apa..jadi bila pergi shopping mall..dan pasar malam sekali pun..berbintanglah si peneman dan peniaga..huhu..bengkak tahap menanah hati tu..cukup sekali tidakkan diulangi untuk menjadi peneman sejati...adoii..Duit kita,hak kita untuk pilih yang terrrrbaik..yes..namun hanya ciptaan Allah yang paling sempurna..pujuklah hati untuk menerima sedikit kekurangan kerana kita juga tidak sempurna..fullstop..

Apa yang Allah beri itu yang terbaik untuk kita..untuk kita berasa senang hati dan berlapang dada..manakala dugaan Allah pula untuk uji kita agar tidak terlalu berasa selesa kerana adakalanya kita terlupa untuk berkongsi keselesaan itu pada yang memerlukan..cantiknya Allah menyusun perjalanan hidup kita..jangan kita rosakkan dengan syak wasangka yang tidak sewajarnya..

Previous
Next Post »

14 comments

Write comments
January 27, 2014 at 3:15 AM delete

In Shaa Allah...sgalanya kerana Allah... februari pun bakal tba,azam yg dulunya mletop skarang dan sejuk...sma2 kita tjdid niat...

Reply
avatar
January 27, 2014 at 7:49 AM delete

Teruskan hidup walau apapun terjadi, syukur kerana masih bernafas dan boleh melihat anak-anak .. :)

Reply
avatar
Ain Dzaya
AUTHOR
January 27, 2014 at 10:26 AM delete

bagusnya....deep meaning sangat :D

Reply
avatar
Deqla Manjew
AUTHOR
January 27, 2014 at 10:27 AM delete

alhamdulillah... syukur...

Reply
avatar
January 27, 2014 at 10:28 AM delete

Allah tahu apa yg terbaik utk hambaNya. :) Keep clam.

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
January 27, 2014 at 11:06 AM delete

Jgn ashik nak melihat kurangnya sana-sini kerana kita ni pun banyak kurangnya. Kakak dan abang selalu talk tentang ini. Kalau nak harap org ngam dgn kita, kita dulu kena fikir adakah kita ni suit utk ngam dgn org lain...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 27, 2014 at 3:02 PM delete

@Abak Lorong Cinta
betul tu abak..semuanya kerana Allah..pantas masa berlalu..sepantas itu juga kita perlu sedar dan kembali menghidupkan sumbu azam..moga kita terus bersemangat untuk perbaiki diri..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 27, 2014 at 3:03 PM delete

@Norhasniza Khalid
Setuju mama..jangan patah semangat..andi terjatuh segera bangkit..insyaAllah bantuan Allah itu tidak terbatas..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 27, 2014 at 3:04 PM delete

@Ain Dzaya
syukran ain..masih banyak kekurangan la ain..banyak kesilapan yang kak PC lakukan..tegur tegur la ye..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 27, 2014 at 3:06 PM delete

@Lollipop Manis
tepat..Allah tahu segalanya..kita cuma perlu bersedia,bersabar dan redha..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 27, 2014 at 3:08 PM delete

@Kakzakie
pucuk pangkalnya bermula daripada diri kita sendiri sebenarnya..kan kak..bagaimana kita harapkan suatu kebaikkan dari insan lain sedangkan kita tidak mentarbiah diri ke arah kebaikkan terlebih dulu..

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
January 28, 2014 at 6:35 PM delete

Allah sebaik perancangan dia tahu yang terbaik untuk kita

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon