::..NgaM..::

Sumber google

Assalammualaikum..
Ya Rabb

Ahad terakhir di bulan Januari 2014..yang menyambut ulangtahun kelahiran dan ulangtahun perkahwinan..selamat ulangtahun., semoga sihat dan berbahagia sentiasa..yang menyambut dan menerima kehadiran insan baru dalam rumahtangga..alhamdulillah tahniah..bersyukurlah dengan rezeki Allah..ada juga yang meraikan ulangtahun ikatan persahabatan..moga ukhwah terus utuh dan kukuh..

Latar belakang berbeza..mak ayah lain lain..warna kulit langsung tak sama.,, tapi kita satu Malaysia..hehe..itulah yang mengikat kita..ikatan yang bukan menyesakkan tapi memeriahkan hari hari yang dilalui..perbezaan bukan halangan..bukan benteng dan bukan alasan..yang penting masing masing tahu peranan dan tanggungjawab yang perlu dilunaskan..

Ada sempoi..ada pulak teliti teramat..dan tak kurang yang sederhana..dalam soal memilih..tak kisahlah pilih apa..jadi bila pergi shopping mall..dan pasar malam sekali pun..berbintanglah si peneman dan peniaga..huhu..bengkak tahap menanah hati tu..cukup sekali tidakkan diulangi untuk menjadi peneman sejati...adoii..Duit kita,hak kita untuk pilih yang terrrrbaik..yes..namun hanya ciptaan Allah yang paling sempurna..pujuklah hati untuk menerima sedikit kekurangan kerana kita juga tidak sempurna..fullstop..

Apa yang Allah beri itu yang terbaik untuk kita..untuk kita berasa senang hati dan berlapang dada..manakala dugaan Allah pula untuk uji kita agar tidak terlalu berasa selesa kerana adakalanya kita terlupa untuk berkongsi keselesaan itu pada yang memerlukan..cantiknya Allah menyusun perjalanan hidup kita..jangan kita rosakkan dengan syak wasangka yang tidak sewajarnya..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. In Shaa Allah...sgalanya kerana Allah... februari pun bakal tba,azam yg dulunya mletop skarang dan sejuk...sma2 kita tjdid niat...

    BalasPadam
  2. Teruskan hidup walau apapun terjadi, syukur kerana masih bernafas dan boleh melihat anak-anak .. :)

    BalasPadam
  3. bagusnya....deep meaning sangat :D

    BalasPadam
  4. Allah tahu apa yg terbaik utk hambaNya. :) Keep clam.

    BalasPadam
  5. Jgn ashik nak melihat kurangnya sana-sini kerana kita ni pun banyak kurangnya. Kakak dan abang selalu talk tentang ini. Kalau nak harap org ngam dgn kita, kita dulu kena fikir adakah kita ni suit utk ngam dgn org lain...

    BalasPadam
  6. @Abak Lorong Cinta
    betul tu abak..semuanya kerana Allah..pantas masa berlalu..sepantas itu juga kita perlu sedar dan kembali menghidupkan sumbu azam..moga kita terus bersemangat untuk perbaiki diri..amin..

    BalasPadam
  7. @Norhasniza Khalid
    Setuju mama..jangan patah semangat..andi terjatuh segera bangkit..insyaAllah bantuan Allah itu tidak terbatas..amin..

    BalasPadam
  8. @Ain Dzaya
    syukran ain..masih banyak kekurangan la ain..banyak kesilapan yang kak PC lakukan..tegur tegur la ye..

    BalasPadam
  9. @Lollipop Manis
    tepat..Allah tahu segalanya..kita cuma perlu bersedia,bersabar dan redha..

    BalasPadam
  10. @Kakzakie
    pucuk pangkalnya bermula daripada diri kita sendiri sebenarnya..kan kak..bagaimana kita harapkan suatu kebaikkan dari insan lain sedangkan kita tidak mentarbiah diri ke arah kebaikkan terlebih dulu..

    BalasPadam
  11. Allah sebaik perancangan dia tahu yang terbaik untuk kita

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama