::..Kongsi pusaT..::

Advertisement
sumber google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم
Sedari kita masih di alam rahim lagi berkat kesedaran ibu bapa..mereka gigih menabung untuk kita..tak banyak pun tapi kerana kerajinan dan sikap tak pernah jemu itulah yang sedikit menjadi banyak..sediakan payung katanya..tak hujan pun tak apa kerana cuaca panas pun payung tetap berguna juga..alhamdulillah..berbanding sekarang lebih banyak kaedah untuk ibu bapa melindungi anak anak dalam bentuk simpanan..nak dengan tidak saja..kaedah dan tempatnya juga harus diambil kira dan tidak dipandang mudah harapnya..yang utama keberkatan mesti didahulukan..kemudian keuntungan..ibu bapa role model terbaik anak anak..

Tinggi sama didaki..lurah sama dituruni..hati gajah sama dilapah,,hati kuman sama sikit dirasai..zaman kecil kecil kongsi apa saja on tak kisah dia sepupu ke,,anak jiran ke..gula gula,,jajan,,air sirap bandung selasih ok..maklumlah budak budak..walaupun dah seminggu kawan tu tak gosok gigi..haus punya kes bagi juga sesedut dua air..hehe..akrab yang melampau sampai kutu pun di faraid kann..adoii..naik rabak kulit kepala di garu-garu..dan naik bengkak juga peha kena cubit kerana ingkar pesan mama..pakai tudung masa bermain..itu dulu..dulu yang bila di kenang boleh buat PC atau awak..kamu dan sahabat blogger juga tersenyum sendiri..zaman belum baligh..belum mumaiyezz..masih bergigi susu,,motifnya cuma nak berkawan..berjumpa bermain main,bersuka ria..

Semakin lama semakin dewasa..menempuh alam yang mendidik hati dan jiwa menjadi manusia..yang berkualiti iman dan akhlaknya..sempurna agama dan peribadinya..tidak mudah,bukan seperti nak,tunjuk,ambil dan bayar..no..misi dan visi perlu jelas..walau kadangkala sedikit tersasar..walau sentiasa terpadam semangat yang membara..segera bangkitlah..kesakitan,kepayahan,kegembiraan,kekayaan tidak pernah mengenal siapa..di mana kita duduk,dari mana asal usul kita..kerana itu semua milik Allah..warna kulit tidak pernah membantaskan silaturahim untuk kita saling berukhwah..kerana kita ini berkongsi arah kiblat yang satu..dulu,kini dan hingga alam hancur lebur..jangan sesekali kita menukar kiblat itu kerana kelak binasalah diri kita..
17 Komen untuk "::..Kongsi pusaT..::"

yup..bersatu teguh bercerai roboh..
bersatulah umat islam demi agama

entri yang penuh makna ^_^

@Cik Yaya
Amin..moga Allah satukan hati hati kita semua..
Terima kasih yaya..☆

bermakna entri ini... :)
selamat malam

Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

Assalamualaikum .. nice sharing kak. terusik hati sheila baca ni.. sheila masih cuba cari pulut mangga tu, in shaa Allah. Kalau ada rezeki dapatlah makan. kan? hehe

Eh... lebih kurang dgn N3 kakak pulak PC. Begitulah walau siapa dan dimana kita berpijak arah kiblat kita semua tetap sama. Marilah bersatu agar tak diperkotak-katikkan 'mereka' yg kian besar kepala kini...

@Sheila Salim
Waalaikummussalam sheila..usaha,, doa moga Allah mudahkan urusan..sheila preggy tu yang keinginan lebih bersemangat..tak dapat makan banyak dapat jamah sikit pun jadilah..kalau tak dapat yang jual di kedai..masaklah sedikit buat syarat ye..

@Kakzakie
Hehehe..ada gerak naluri seakan sama pulak ye kak..betul la kak..ada saat dan ketikanya keadaan dirasakan terlalu genting..cuma iman dan akal yang waras boleh menjadi benteng..tapi iman yang tak setebal mana kalau sentiasa timpa badai..kelak hanyut juga..nauzubillah..sebelum ianya berlaku..jauhkan diri dari anasir ini..moga Allah li dungi kita semua..

In Shaa Allah,saling mmerlukan... kita smua 1... Hanya kpada Allah sgalanya...

in sha ALLAH rezeki kita kongsi bersama dan berganding bahu dalam setiap apa yang kita lakukan...

@Aku Penghibur
InsyaAllah..alhamdulillah..begitulah yang sebaiknya acik..untuk bekalan kita ke akhirat kelak.,

Terima kasih kak PC. Banyak kata2 motivasi yang akak kongsikan dalam entry ini...

@Ida Scripters
MasyaAllah..sama sama ida..baik kita ambil..buruk itu daripada kelemahan akak..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top