::..BerpotensI..::

Sumber:en Google

Assalammualaikum..

Alhamdulillah bersyukur kita pada Allah atas segala nikmat rezeki yang diberi..syukur♥..setiap apa yang diusahan berhasil atau sebaliknya bergantung dengan keizinanNYA juga..

Tabur dan tanam benih lada..kalau menjadi dapat juga berjimat sikit..hari ni jimat sikit,esok sikit..maka jimat itu akan bertambah banyak..yeyy..hehe..atas tapak semaian yang sama,tanah pun sama,semua sama..bila tumbuh..ada pulak yang tak sama..ada yang tinggi..ada pulak yang ketot..wajarlah kerana semuanya bersaing dan riwayatnya berbeza..tak apalah..redha..siapa tahu yang ketot itu lebih banyak hasilnya..berbaik sangkalah..kihkih..

Dua kegembiraan kita yang terlalu nikmat..saat menantikan waktu berbuka puasa..dan saat untuk kita ke syurga Allah di akhirat kelak..betulkan andai PC tersilap ye..bila kita ziarah bayi yang baru lahir juga moodnya lain..bersamanya terserta haruman syurga..beruntunglah para doktor dan nurse yang tugasnya menyambut kelahiran bayi..jadi buat tugas itu sehabis baik..lillahitaala..jika kita jaga aib orang,maka aib kita juga terpelihara..Dan masa ni jugalah ramai yang jadi tukang tilik mengalakan nujum pak belalang..pendapat meramal masa depan..atok,nenek,usu,angah, uda pun join..macam persidangan teka potensi naik tegang urat kentot..dan bayi tu..hohohoi..lena..

Bila mana kita semua masih mampu bernafas,maknanya kita masih berpotensi untuk melakukan sesuatu..hidup,mati,sihat, sakit..bila bila boleh terjadi..daripada buruk kepada baik juga tidak mustahil..dan sebaliknya andai Allah tarik segala hidayahnya..namun kita mesti bijak mengenal potensi diri..bentuk dan lorongkan agar menuju redha Ilahi..★


Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
January 22, 2014 at 1:57 PM delete

Jangan perlekeh potensi yang ada tapi jangan pula salah guna kerana nahas juga akibatnya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 22, 2014 at 3:18 PM delete

@Kakzakie
Betul kak..potenti kearah kebaikkan dan kebajikkan kita suburkan..manakala yang sebaliknya kita hindar dan hapuskan..

Reply
avatar
Lieya Von Jay
AUTHOR
January 22, 2014 at 4:58 PM delete

hai kak PC . macam lama xdtg sini kan. kak sihat ke ?

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 22, 2014 at 6:43 PM delete

@Lieya Von Jay
Hai lieya., lieya sibuk ye..tak apalah..selesaikan terlebih dulu urusan penting ye..akak sihat alhamdulillah lieya..hehe..

Reply
avatar
January 23, 2014 at 4:08 PM delete

allah.... terima kasih, mama teringin nak ada cahaya mata lagi dalam masa terdekat, perancangan ada, tapi semuanya mama serahkan pada Allah .. :)

Reply
avatar
cik lisa
AUTHOR
January 23, 2014 at 5:34 PM delete

sokong kak :D, memang itulah kebenarannye..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 23, 2014 at 10:20 PM delete

@Norhasniza Khalid
Amin..insyaAllah berkat usaha mama..siapa tahu rezeki tahun ni sufi dapat adik baru..alhamdulillah..yeyy..

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
January 24, 2014 at 6:23 PM delete

sangat setuju.. kita ada pontensi untuk jadi lebih baik.. mengapa perlu kita menyerah kalah ? teruskan usaha dan selami diri kita

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 25, 2014 at 9:55 AM delete

@Aku Penghibur
Yang penting kuat semangat dan berusaha sedaya upaya untuk perbaiki diri.,

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon