::..Belum tamat lagI..::

Advertisement
sumber Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Alhamdulillah hujan turun dengan lebat..nikmat Allah untuk hamba NYA..bersyukurlah..latihlah mulut,lidah dan bibir kita agar sentiasa berzirilah..kan comel tu J..selagi mana kita hidup selagi itu pertanyaan demi pertanyaan akan muncul..kalau tidak kita menanya..pastinya ditanya..tak gitu..kalau boleh jawab..lalala..senang hati..kalau sebaliknya..owh sedih susah hati ye..lagi la bila apa ditanya itu isu sensitif..rasa nak sembunyi dalam tempayan..hehe..ingat??redha ok J

Zaman sekolah rendah mak selalu pesan pada kita..sambil masukkan bekal dalam beg..``belajar rajin-rajin..dah la mak tak pandai..kalau anak mak tak pandai macam mana..mak susah takkan susah pun nak diwarisi``..hehe..betul tak..bila ada angin-angin malas nak pegi sekolah..nak ponteng..jangan harap..tu tunas pokok kopi dah standby..tak pun rotan..huhu..sentap..misi gagal..
Masa tu bebel cakap mak tak rock..tak spoting..gitu..alahai kontotnya akal kan..

Setelah bersekolah menengah..cuti sekolah..eh..belum habis rupanya..``belajar masak,,itu ini..dan dot..dot..dot..``..adoii bila nak berjimba-jimba nih..dan suatu ketika bila mana itu semua berlalu..melihat wajah mak kita..``terima kasih kerana sentiasa melontarkan vokal mu itu..hahaha..bila mana kematangan dan kewarasan sampai pada sepatutnya..betul tak..rindu nak kena motivasi yang kadang sedikit pedas,panas dan ganas..

Begitu juga konsepnya di mana selagi kita ini hidup,,pastinya Allah kan sentiasa memberi dan mengambil haknya yang dipinjamkan kepada kita..ianya sebagai satu ujian seteguh mana keimanan kita terhadap NYA..adakah kita sekadar manis di mulut semata atau seia sekata dihati juga..teruskan perjalanan mengembara di bumi Allah..menambah apa yang kurang..perbaiki apa yang rosak..jahitlah andai ada yang terkoyak..asal mana keimanan kita sentiasa comel dan sempurna untuk persediaan ke sana kelak..wassalam J
7 Komen untuk "::..Belum tamat lagI..::"

Bila ingat balik, rasa bangga kerana dididik dengan ketegasan dan kesusahan..mengajar sy berdisiplin hgga skrg..mengajar sy agar tabah ketika kesusahan..

PC selalu cakap dengan mama dan baba,, terima kasih sebab dulu marah,, bebel,, cubit..PC rasa sangat bersyukur..sangat bersyukur..banyak hikmahnya..alhamdulillah..

Lepas jadi Mak ni baru dapat menjiwai perasaan sebenar seorang ibu.. Sayang Mak dan Bapa sangat-sangat!

mak zizie pulak, tiap kali nak blik melaka, asyik pesan jangan tinggal makan.. hehe.. rindu kat mak abah.. xsabar nak balik cuti ni :)

Alhamdulillah..PC sentiasa berdoa agar berpeluang menjadi ibu..ameenn..

Hehe,, nti bila zizie dah berumahtangga..pesanan tu tak akan berakhir di situ tau..hehe..itulah mak ayah kita..nak yang terbaik untuk anaknya..

terkenangkan arwah ibu dan ayah deqla.... T_T

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top