::..Siap sediA..::

from Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Rindunya PC dengan semua sahabat blogger..rindu nak menaip ni ha..walau macam ayam patuk jagung..ketak ketuk..ketak ketuk..kalau sahabat lain boleh kongsi 4..5..entry satu hari..PC pulak 4…5..hari satu entry..itu pun tak semenggah mana..ala-ala semput..siput sedut berusaha nak cabut lari sebelum kena masak lemak cili padi..ha..tak ke lambat tu..semangat besar..tapi alasan lagi berguni-guni..subhanallah..ini semua tipu daya syaitan..tak apalah PC buat mengikut izin Allah..perancangan Allah itu yang paling terbaik sekali J

Hujan dah tak sekerap seperti mana sebelum ini..ada juga panas walau tidak lama..tapi syukurlah..namun..jangan kita alpa dan leka..sentiasa jaga diri dan keselamatan..pengalaman itu adalah guru yang terbaik buat kita..pahit..manis..itulah yang akan buat kita lebih bersedia..tak gitu..kalau dah tahu hujung pohon rambutan tu ada sarang lebah..kenapalah dijolok-jolok lagi..kan ke mencari nahas tu namanya..nasiblah masih cuti sekolah..kalau tidak mau la cuti lagi ye..rugi tu ketinggalan pelajaran..tapi itulah yang dikatakan try and error..boleh gitu..lain kali jangan buat lagi J hehehe..tapi bukan idea yang bagus untuk mengelak daripada berkhatan ok..huhu..

Manusia ini bermacam ragam..semua orang ada ragam..cuma bezanya banyak ragam atau kurang meragamnya..kata teman PC…kalau budak kecil masa kecilnya kuat meragam..bila besar senang jaganya..tapi kalau dari kecil kurang meragam..hah siap sedialah masa besar banyak saja ragamnya..eh gitulah pulak..kesimpulan yang PC buat pulak..kesusahan..kesenangan itu pasti bertukar ganti..kesedihan ..kegembiraan itu juga akan saling melengkapi..Allah itu adil pada hambanya..tak gitu..life is begin on 40..ha..cam no tu..alamak lebam mata mak nak..hehehe..maka berusaha,,berdoa,,bertawakal dan ikhtiarlah la..

Setiap apa tindak tanduk kita tiada yang kebetulan kerana semuanya adalah suratan..telah Allah tuliskan..untuk kita..dan kalian semua..berbeza-beza..senjata mukmin itu doa..mohon padaNYA sebanyaknya,,dan selayaknya..setiap kita harus siap sedia untuk menempuh suatu yang tidak kita ketahui..karana kita hanya mampu merancang..namun kudrat kita langsung tidak mampu untuk menandingi kudrat ILAHI.. J..moga kita sentiasa bersiap sedia untuk menjadi muslim dan muslimah yang bakal menghuni syurga Allah..hormati hak sesama insan namun takutlah pada azab Allah..wassalam..J
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. blog akak ni macam berwajah baru ja kan ? comel dan sweet ja

    BalasPadam
    Balasan
    1. MasyaAllah..syukur..terima kasih lieya sentiasa bertandang ke blog akk..bukan ke blog lieya pun comel..tu yang akk pun selalu ziarah..

      Padam
  2. Senjata kita memang doa. Jgn sesekali percaya pada fahaman yg belum tentu pasti. Kakak takut PC sebab anak kakak tiga-tiga agak mudah dijaga dan mohon pada Allah biarlah berterusan. Takut juga bila kata dah besar susah hmmm... moga Allah mendengar doa-doa kakak dan abang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah kak..doa ibu paling mustajabkan..betul didiknya...doa tak putus..Allah pasti makbulkan doa akak dan suami..yakini Allah kita selamat...andai ada sedikit yang kurang menyenangkan itulah dugaan Allah kak..

      Padam
  3. alhamdulillah, diberi kesempatan bernafas hari ni, perkara pertama yang wajib kita syukuri... mama harus bersiap sedia juga dari segi mental dalam menghadapi dugaan yang bakal datang... sentiasa bermuhasabah diri dan sentiasa berdoa memohon keampunan Allah, kerana pada Dialah kita akan kembali... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul mama..penghujungnya kita pasti menghadap Allah SWT..kadangkala suatu yang berlaku itu langsung tidak terjangka..tidak terduga..dan bila ianya berlaku..akan menjadi sempadan dan tauladan pada kita..moga kita sentisa tabah dan sabar menghadapi hari mendatang..amen..

      Padam
  4. alhamdulilah.. kak makin cantik blog akak ^_^ marilah kita berdoa untuk kesejahteraan diri kita dan orang sekeliling

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukur..terima kasih acik..banyak juga air mata tertumpah sepanjang akak mengemudi blog ini..akak banyak kali tersungkur..berkat semangat kawan-kawan..akak gagahkan juga blog yang banyak sangat kurangnya ni dik..tegur-tegurlah akak..kita sama-sama perbaiki diri untuk rebut syurga Allah..

      Padam
    2. biaselah tu kak , mula-mula acik macam itu juga masa baru-baru jadai blogger ...cayok!! jangan give up

      Padam
  5. zizie pun rindu akak.. hehehe... berlegar sekejap mencari tempat untuk merehatkan otak.. this is the best place :D

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama