::..Rempit..vroomm..vroomM..::

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Air hujan masih dan berterusan membasahi bumi..alhamdulillah..nikmat daripada ILAHI..jangan bersungut..jangan tunjuk rasa terkilan kerana baju tak kering..takut Allah murka dengan kita..tapi kita boleh berusaha untuk terus berdoa minta pada Allah..redakan hujan..agar saudara kita..sahabat kita..yang menjadi mangsa banjir supaya dapat pulang ke kediaman masing-masing dengan selamat seperti sediakala..ameenn..cuti sekolah masih lagi berbaki..meriah sekitar kawasan tempat tinggal PC..sangat meriah..oleh kerana hujan anak-anak ni tak di benarkan bermain di taman..balik kerja ada saja yang setia menanti depan lif..hulur tangan nak ``amin``mula-mula tak faham..rupanya nak ``salam``..oo ok..suka..alhamdulillah..hilang letih.. J..lucu pun ada bila ada segelintirnya yang pakai topi keledar main dalam hujan..bila tanya takut demamjadi pakai halmet ayah ..heheheh..cerdik-cerdik..

Bersyukur kerana kita merasai nikmat keamanan..masih boleh bergelak ketawa sampai sengal urat kentot..ada yang senyumannya berseri-seri..ada yang tak berapa nak senyum..murug..sedih..sayu ..pilu..wajah itu cerminan hati..kan hati kita punya pelbagai rasa..tak gitu..melihat sahaja pada wajah kita sudah boleh meneka..marahkah?sedihkah atau gembira menyelubungi hati..dan kita pula boleh bertindak dalam pelbagai reaksi..buat tak tahu..atau ambil tahu..ingat ianya juga ujian Allah..

Bila kita dengar bunyi motor yang kuat..nampak anak remaja dok sakan bermotosikal di jalan raya dan bukan di litar halal sewajarnya..pastinya hati sedikit panas berapi..fikir keselamatan mereka..dan keselamatan kita juga..merempit tak sudah..eh laju bukan main..fikir baik..mungkin sakit perut..nak cari tandas..tapi dah melewati 3 RnR nih..hehehe..tak apalah mungkin nak tunjuk bakat yang baru terkesan..hebat..hebat lagi Allah kan..kita mungkin tak dapat menasihati..tapi kita boleh mendoakan..tidak bermakna permulaan begitu..maka berakhir pun begitu..rahmat Allah itu boleh diterima oleh sesiapa saja.. J


sumber : GGOOGLE

Siapa kata tak boleh nak merempit..boleh..tapi merempit dalam hal-hal positif..merempit tak semestinya menunggang motor laju-laju..kayuh basikal sampai putus rantai..atau memandu kereta hingga whipper tercabut..no..kita boleh menggunakan aplikasikan kaedah merempit itu dalm hal dan urusan kebajikan juga..laju..pantas..berasap dan berapi lagi giat dalam menghuukan bantuan pada yang sepatutnya..maksudnya berlumba-lumba dalam membuat amal kebajikan..yes..merempitlah lillahitaala..Allah pasti suka..insyaAllah..wassalamJ
Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
Ida Scripters
AUTHOR
December 15, 2013 at 7:44 PM delete

Hahaha kelakar cerita Kak PC hari ni...pakai topi keledar takut demam hehe

Reply
avatar
December 16, 2013 at 1:46 PM delete

kalo guna helmet ayah main hujan, mau kena tibai balik ngan helmet tu.. hahaha.. akak, kayuh basikal laju2 boleh dalam kategori rempit ke? hehehe..

Reply
avatar
Lieya Von Jay
AUTHOR
December 16, 2013 at 2:20 PM delete

mat rempit memang tak pernah insaf even ramai sangat dah yang mati

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 16, 2013 at 8:27 PM delete

Akak sendiri pun terkejut bila tengok mereka bermain dalam hujan sambil pakai halmet..lepas tu ketawa besar la..itulah ank-anak..lurus..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 16, 2013 at 8:31 PM delete

Hehe..kan..ermm kena ganti dengan buah tembikai...mesti cumil..hehe...kalau kayuh laju sangat..merempit tu zie...lagi kalau sampai putus rantai...rempit tahap gaban..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 16, 2013 at 8:33 PM delete

Mungkin mereka mencari jalan singkat untuk peroleh kepuasan seketika...sayangnya turut membabitkan orang lain yang tidak bersalah..

Reply
avatar
Deqla Manjew
AUTHOR
December 17, 2013 at 10:20 AM delete

hihi.. nice story.. deqla dulu pun merempit gak.. naik beskal.. smpai terlanggar motor org.. kohkohkoh...

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
December 17, 2013 at 9:44 PM delete

pernah itu acik cover story ...merempit sambil beramal... tapi bial pergi sana persepsi salah seperti di jangkan ..di sana di adakan pertunjukkan motor capuk ...yang legends 2

Reply
avatar
December 18, 2013 at 9:39 AM delete

Merempit kalau tujuan bawa seseorang kehospital dalam kecemasan ke takper jugak...
merempit kalau tak menyusahkan orang lain takper jugak...
merempit , sengaja nak menggadai nyawa sendiri...kan ke rugiii...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 18, 2013 at 11:45 AM delete

Hehe..yeke..nasib tak cedera ye dik..akk dulu rajin juga rempit basikal..lg bila balik sekolah petang hujan..hehe..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 18, 2013 at 11:47 AM delete

Yeke acik..ermm..bila dah sampai tmpatnya bertukar pulak la ye agendanya...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 18, 2013 at 11:49 AM delete

Setuju bunda..semuanya berbalik pada niat dan keadaan..moga anak remaja lebih prihatin dalam isu ini..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon