::..HebaT..::

sumber : Google


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

8 Safar..dah  lebih kurang dua hari tak hujan..cantik saja cuaca..baju yang selesai dicuci boleh dijemur diluar rumah..riang ria mak-mak kita..kakak-kakak kita..jiran tetangga kita..sakan tu menjemur kain..tuu..ikat dawai dari pokok pinang ke pokok kelapa..sambung lagi ke tiang anjung rumah..nak jemur bajukan..termasuklah baju yang dah berhari siap dicuci tapi tersidai dan tersangkut di dalam rumah sahaja..kosong sekejap almari..hilang bau wangian..hapak sana sini..tak sama dengan kering dek sejatan lembapan daripada cahaya matahari..hebatnya Allah mencipta matahari..bersyukurlah..alhamdulillahJ

Sesetengah dari[ada kita boleh panjat bangunan tu berpuluh tingkat..slumber je..yang tengok bukan kecut perut je..mata celik pun boleh tertutup..takut katanya..ngalahkan tengok cerita hantu..wow..itulah nikmat anugerah Allah..Allah hidupkan kita..Allah kurniakan kita bakat istimewa..kita dapat banyak trofi..hadiah penghargaan..klik..klik..klik..klik..posing sana..posing sini..cewah..nak masuk dalam album gambar buat kenangan katanya..hebatnya Allah..jadi jangan lupa Allah bila kita dah merasai nikmat kurniaanNYA..kan kita semua baik lagi comelJ

Hidup ini sekadar sementara..seketika cuma di dunia.. Apa yang perlu kita ambil tahu adalah kehidupan selepas kematian itu..hidup selamanya diakhirat..syurga atau neraka..bahagia atau sengsara..gembira atau duka..dah tak bermakna misai tebal lentik yang boleh buat si kiah lari mencecet-cecet..dah tak berguna  buku-buku  akaun bank yang dulunya menjadi igauan..tak apalah tak comel tapi duit banyak..alamak..hehehe..tu yang mengempet je nak berkawan ye..kurang garam betul la..nahi..nahi..nahi..itu semua tak bermakna lagi..buatlah hidup kita ini bermakna dengan menjadi juara dan hebat di akhirat..bagaimana??..kembalilah  kepada Allah..wassalamJ
Previous
Next Post »

17 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
December 11, 2013 at 10:15 AM delete

Mencari bahagia biar seimbang dunia dan akhirat. Panas yg dtg selepas lama hujan tak berhenti memang buat ramai yg senyum. Begitu juga bila panas lama hujan pula yg dinanti. Semua mahukan seimbang. Jadi mari kita cari bahagia di dunia dah akhirat tak mahu hebat sebelah nanti pincang jadinya..

Reply
avatar
December 11, 2013 at 3:32 PM delete

semua tu pinjaman.. Allah ada kuasa nak tarik balik... bila tgh ada kenikmatan tu, gunakanlah untuk kebaikan dan seelok2nya :)

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
December 11, 2013 at 11:25 PM delete

seimbangkan dunia dan akhirat... jika kau kejar dunia maka akan dapat dunia selamatnya ...jika kau kejar akhirat jangna sampai di dunia tanggungjawab terabai..maka seimbangkan lah

Reply
avatar
December 12, 2013 at 8:06 PM delete

Selama di dunia ni, jangan pernah lupa nak dapatkan saham untuk akhirat kelak :)

Reply
avatar
Azwar Syuhada
AUTHOR
December 13, 2013 at 3:37 PM delete

Sentiasalah kena ingat apa yang kita lakukan di dunia ini. Biar seimbang dunia dan akhirat. =D

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2013 at 7:23 PM delete

Betul kak..seimbang..dunia nak..akhirat pasti..berusaha bersungguh di dunia untuk dapat akhirat..moga Allah luruskan hati kita..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2013 at 7:24 PM delete

Betul zie..semua sementarakan..hingga saat akhir kelak amalan yang peling utama dan peneman setia..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2013 at 7:26 PM delete

Setuju acik..jangan sampai kita kejar dunia..akhirat tergadai..kejar akhirat..dunia terabai..nak tuntut ilmu biar berguru agar tidak pincang dunia dan akhirat kita..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2013 at 7:28 PM delete

Apa yang penting usaha bersungguh..semai benih amalan..insyaAllah di akhirat kelak kita tuai hasilnya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2013 at 7:31 PM delete

Betul dik..kita kena sentiasa Beringat..ikut resam padi..semakin berisi..makin menunduk..moga kita tidak kufur nikmat..

Reply
avatar
Bunda
AUTHOR
December 13, 2013 at 10:10 PM delete

Dunia ini pinjaman2an...Akhirat juga destinasi kekal..

Reply
avatar
Ida Syuhada
AUTHOR
December 14, 2013 at 1:39 AM delete

Sehebat mana pun kita... Allah lebih hebat.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 14, 2013 at 8:30 PM delete

betul bunda..moga kita tidak terpedaya dengan dunia yang sementara ini..ameen..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 14, 2013 at 8:32 PM delete

setuju ida..lantaran itu jangan sesekali kita buruk sangka pada NYA..

Reply
avatar
~cik atin~
AUTHOR
December 14, 2013 at 10:15 PM delete

betol. jadikan dunia sebagai jambatan ke akhirat :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 15, 2013 at 1:49 PM delete

moga kita mudah untuk menyeberanginya sebelum ke jambatan kedua..siratulmustakim.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon