::..Bohong??..jangan..jangaN..::

Advertisement
sumber..GOOGLE

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Kadangkala tak payah tanya pun kita boleh tahu dan dapat agak keadaan seseorang itu..kalau tengok asyik dok menguap sakan sampai berair biji mata tu..sembab kelopak mata..sah-sahlah sedang mengalami sindrom mengantuk tahap gaban..cuba bagi bantal..zaaaass terus mimpi sampai afrika..tapi bila di tanya..mengantuk ke??eh taklah..saja je buat senamam muka tu yang buat stail menguap..adoi..niat baik nak cover..maklumlah big bos ada depan mata tengah buat perbincangan..faham..J..kita sebagai kawan belajarlah memahami sahabat kita..jangan buat telahan negatif..sebaliknya bertanya dulu..ok..

Awak ke yang lubangkan seluar Comat..hehehe..bukan..dia..dia..dan dia..iyelah susahkan kita nak mengaku bila buat silap..hebatlah bagi yang berani mengakui kesilapannya secara tulus dan ikhlas..itu bermakna kita bohong pada orang lain juga pada diri sendiri..motif..nak pelihara kewangian dan kesucian maruah diri..tapi ingat..niat itu tidak sesekali menghalalkan cara..jangan ulangi..

Bangkai gajah kalau ditutp dengan apa pun pasti kelihatan juga..lagilah kalau tutup dengan daun pisang 2 keping..alahai..seksinya walau sudah tidak bernyawa..begitulah juga andai kita melakukan suatu perkara dan mendustainya..lama-lama pasti diketahui juga..kalau tidak di dunia..di akhirat pasti..semuanya terakam indah..tiada satu pun yang tercicir..tapi andai kita menyesalinya dan bertaubat nasuha..Allah akan tutupi keaiban kita..bak bayi yang baru lahir..bersihsuci dan harum mewangi..

Teringat dulu zaman sekolah masa belajar bab munakahat(nikah kahwin)
Ustaz:Apa hukum berbohong?
Pelajar perempuan:Senyap..**bengkak je hati..
Pelajar lelaki:Doooosaaaaa ustaz..***sambil gelak-gelak..
Ustaz:Ada tak kita berbohong??
Pelajar lelaki:Ada..bila nak selamatkan diri..contoh nak kawin lain..
Ustaz:Wah..sorang pun belum dah fikir tiga..hebat..hebat..
Pelajar perempuan:Senyum..***seklah lagi dah tunjuk belang,,
Pelajar lelaki:Bohong sunat ustaz..
Ustaz:ada sesetengah pendapat..bohong sunat ini umpama kita menyusun strategi..terutama ketika dalam peperangan untuk mengaburi pihak musuh..jadi lebih baik kamu fikir baik-baik kerana bohong itu boleh jadi bahana dan tidak mustahil kamu terpaksa bersunat kali kedua..
Pelajar perempuan:**senyum perlikita tidak boleh menidakkan apa yang telah Allah tetapkan dan halalkan..namun kita boleh berusaha dan berdoa..

Wassalam..
9 Komen untuk "::..Bohong??..jangan..jangaN..::"

Moralnya... jangan kita berbohong, orang tak tahu, tapi Allah tahu..

walaupon tahu berdosa tapi ramai yg suka berbohong

Yes..setuju sangat mama..Allah sentiasa melihat apa yang kita lakukan..

Nak lakukan perkara yang salah sangat mudah dik..tapi bahagianya sekejap saja..lantaran itu orang suka lakukan..

hahahha maksud yang mendalam..jadi jangan berbohong ^_^

Yup..nak selamat jangan bohong..siddiq,, amanah,, tabligh,, fathanah..

tak baik bohong kan..bohong utk kebaikan xpe

hehehe..kalau boleh elak..elak lah.. :)

kita tak suka dibohongi, tapi kita pun xlepas dr berbohong kan .. huhu....

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top