::..Wonderful ummaH..::

sumber : GOOGLE


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Alhamdulillah dah 8 hari kita berada dalam bulan Muharram 1435 H..syukur sangat masih lagi Allah beri peluang untuk menikmati segala apa di langit dan di bumi..Allah turunkan hujan untuk kita..Allah suburkan tanaman juga untuk kegunaan kita..hikmahnya terlalu banyak dan besar pada kita..sewajarnya kita mesti bersyukur J

Kecemerlangan boleh di cipta di mana-mana..rumah,,sekolah,,pejabat,,dipasar..tidak terbatas..asalkan kita berusaha kearahnya..belajar bersungguh-sungguh..dapat anugerah pelajar cemerlang..senyum simpul ngalahkan tali bersimpul-simpul kusutnya ye..kerang pun tak nak senyum..takut kalah..di pejabat..dapat anugerah pekerja cemerlang..apa taknya ngalahkan lipas kudung..zupp zapp siap..tanya dapat hadiah nak buat apa??beli gigi palsu baru katanya..yang lama tikus bawa lari..alamak..J..tak apalah..nak berniaga buat betul-betul..kebersihan kedai dijaga..kesegaran barangan jualan diambil kira..mau taknya dapat peniaga  contoh..ecececeh..terus buat kenduri panggil 2 kampung datang..Jbersedekah amalan mulia..

Dalam rumah tangga,,suami itu imam,isteri dan anak-anak itu makmum..anak kunci tolak tepi..anak kucing bukan..hehe..semua terletak pada tanggungan suami tersebut..isteri dan anak-anak boleh membantu..jangan risau..bantuan zahiriah mungkin terlihat  dek mata namun bantuan meringanakn bebanan dan tanggungan akhirat itu yang seringkali kita terlepas pandang..itulah yang sedih..kan kita nak hidup di akhirat selamanya..lupa ye..hehehejadi kita mesti berusaha menjadi wonderful ummah..kita sama-sama buat apa yang Allah suruh,,tinggalkan apa yang Allah larang..awak tegur kita..kita tegur kalian..tanda berkasih sayang untuk rebut syurga Allah J wassalam
Previous
Next Post »

19 comments

Write comments
Mazni Munawar
AUTHOR
November 12, 2013 at 3:46 PM delete

semoga kita satu ummah ni dpt tinggal didalam syurgaNya. InsyaAllah :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2013 at 4:36 PM delete

amin..moga muka ceria menghiasi wajah kita tatkala menghadap Allah di padang mahsyar kelak..

Reply
avatar
Lieya Von Jay
AUTHOR
November 12, 2013 at 4:38 PM delete

Assalamualaikum dan selamat petang kak :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 13, 2013 at 7:44 AM delete

Waalaikummussalam lieya..sihat lieya.. :)

Reply
avatar
Bunda
AUTHOR
November 13, 2013 at 1:02 PM delete

Assalamualaikum..satu perkongsian yang sangat baik..

Reply
avatar
November 13, 2013 at 1:37 PM delete

semoga kita semua berjaya di dunia dan akhirat :)

Reply
avatar
tenku butang
AUTHOR
November 13, 2013 at 1:55 PM delete

nice entri yunk.. thanx sebab sudi share..

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
November 13, 2013 at 7:28 PM delete

kita seabgai manusia perlu tahu tanggungjawab kita :) jadi ummah yang baik ,suami yang baik, anak yang baik dan sebagainya,,, jadi muhasabah diri

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 14, 2013 at 7:59 AM delete

Waalaikummusalam bunda..terima kasih bunda..tegurlah andai saya ada tersilap kata ye :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 14, 2013 at 7:59 AM delete

amin..itulah yang sangat-sangat kita harapkan zizie.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 14, 2013 at 8:00 AM delete

terima kasih tenku..yang baik itu dari Allah yang buruk itu semuanya daripada saya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 14, 2013 at 8:01 AM delete

setuju..bila setiap orang melaksanakan peranan sebaiknya berlandaskan syariaat maka semuanya akan berlangsung dengan aman dan damai.. :)

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
November 14, 2013 at 11:58 AM delete

insyaALLAH... tq for sharing... :)

Reply
avatar
Ida Syuhada
AUTHOR
November 16, 2013 at 10:04 PM delete

Bahagianya jika dapat hidup dalam kasih dan sayang...semuanya sayang menyayangi...indahnya ;)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 18, 2013 at 12:11 PM delete

kan..akak pun selalu bayangkan..semuanya sentiasa berkasih sayang..aman..damai..sejahtera semua.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon