::..PerfumE ..::

Advertisement
sumber Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم


Alhamdulillah sejuk saja suasana..hujan lebat sangat..damai..tapi meriah kerana masing-masing sibuk cari payung,,nak pinjam payung sana sini..kesian yang menunggang motor tu..kalau berbaju hujan ok..kalau sebaliknya,,terpaksa meredah hujan dengan rasa sebu bukan di perut ..tapi dihati..lucunya bila ada yang kata..``alamak hujan pulak..habislah perfume aku ni..hehehe..``padahal dah nak balik kerja pun masa tu..ecececeh..ni memang betul-betul jaga penampilan..

Terimbas zaman sekolah dulu..rata-rata sebahagian besar cikgu di sekolah mesti pakai minyak wangi..lelaki..perempuan..bau minyak wangi pun dah tau siapa gerangan cikgunya yang berada di luar pintu bilik darjah..hebat tak??..sama..sampaikan tukang kebun sekolah pun join sekali..pakai minyak atar dari mekah katanya..kadang-kadang kalau keterlaluan pun..dah tak wangi jadinya..tengek..ermm hapaklah senang cakapkan..kesian anak murid kembang kuncup hidung tahan bau..nasib tak ada yang pengsan kurang oksigenkan..

Hobi..habit..mesti..hehehe..inilah biasanya perkaitan berkaitan perfume..yang ada beli kat pasar malam pun dah ok..tapi kena berhati-hati takut sopak kulit dek bahan yang tidak diketahui dari mana asal usulnya..ekekeke..yang ada sampai import dari luar negara..baru la class ye..ye lahh..tak apalah ada rezeki on..asal boleh dibawa solat.. J

Kenapa mesti ber`perfume`..bau badan?saja suka-suka?koleksi?..sila rujuk pada yang lebih arif lagi  bijaksana..luas ilmu pengetahuannya..ingat..nak belajar mesti berguru..guru pulak mesti bertauliah..kadangkala kita terlupa,,kerana takut di pulaukan kawan-kawan kerana bau ketiak yang tengek..sanggup kita berhutang untuk beli minyak wangi yang paling mahal di dunia..wah..kelas ko jah..hehehe..banyak faktor yang perlu kita pertimbangkan dan ambil kira..terutamanya sah atau tidak status solat kita,,kalau boleh biarlah kita wangi di dunia dan harum di akhirat..bagaimana..berbalik pada hati..wassalam J
13 Komen untuk "::..PerfumE ..:: "

Berhati-hati memakai perfume. Apa lagi niat dihati kena betul. Lelaki tak apa. Perempuan ni kena tahu kukum-hakam.. wallahualam..

Kebersihan ketika mandi dan cara pemakanan yang penting untuk hindari bau badan :-)

betul kak..niat kita itu yang utama..dan hukum tetap hukum..niat tidak menghalalkan cara..betul tak kak..tu yang risau bila pakai bedak yang baunya agak kuat.. :)

Betul la erin..faktor pemakanan pun salah satu jugakan..apa yang kita makan secara tak langsung akan keluar berserta peluh..hehehe..atau pernafasan kita.. :)

wangi ea bunda..terima kasih..tiba-tiba PC perasan ye..

biar bersederhana...tak perlu wangi sangat, dan jangn lah busuk sangat...hehe jaga kebersihan tu sbhgian daripada iman kan... ;)

BERHATI-HATI..betul sangat setuju..

alhamdulillah setuju dik..apapun yang kita lakukan dalam segenap aspek perlulah besederhana..sudah memadai.. :)

kak..dulu iman ske pkai perfume zaman2 jahiliah.skunk dah kurg sbb takut xboleh bawak solat.lagi satu kalau terlalu wangi iman takut menjadi dosa kpd lelaki.takut sgt nk pkai cukuplah ala kadar

samalah akak iman..akak suka pakai yang bau buah-buahan..tak pun yang bau neutral je..tapi lama kelamaan ada kawan pejabat lelaki tegur..wanginya..tu yang akak jadi takut..akak takut dengan pujian dia..kemudian akak kalau pakai pun sekadar bedak poeder biasa..cukuplah tu..

Terima kasih infonya gan.
Lumayan buat nambah wawasan.

Gema Parfum
Minyak Wangi paling Mahal di Dunia.

----------

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top