Mula Lagi

MULA LAGIبسم الله الرحمن الرحيم. Ø§Ù„سلام عليك. Kalau jenis yang fanatik game tu..mr gajet kot..susahlah nak tengok dia mengalah dan mengaku kalah..fikir nak bertarung saja kerjanya..sambil bertarung sambil cari kelemahan pihak lawan..tahu pihak lawan tu kuat melatah..masa tu juga la di sergahnya sampai kawan tu terkencing-kencing..motif??nak menang..wah guna jalan singkat yang tak berapa nak suci..ngeh..ngeh..tak baik ye..jangan buat lagi..teringat PC pada sorang makcik di kampung yang pantang di cuit..kadang-kadang tak cuit pun..melatahnya kritikal..terlalu asyik dikacau..dia sesak nafas hingga di masukkan ke hospital..bermalam selama 2 malam diwad..kesian anaknya kena jaga..

Mula Lagi
Tersasar dihujung jalan..kembali ke tempat asal..walau jatuh..jangan takut untuk bangun..sekalipun tersasarnya jauh asal saja sentiasa bersemangat u turn..tak kisahlah jauh sekalipun..pada hujungnya pasti cahaya terang menanti di situ..kalau kanak-kanak..jatuh..bangun..tersungkur..itu proses pembelajaran..walaupun dahi dan lutut dah koyak rabak..maklumlah main otomen-otomen..hehe..seperti itu jugalah konsepnya bagi dewasa purba senja kala..

Memulakan sesuatu yang baik itu sangat digalakkan..lebih-lebih lagi apabila ianya mengajak orang lain ke arah kebaikkan..dengan syarat tidak menyalahi undang-undang..dan paling utama tidak bertentangan syariat ISLAM..pass..jangan la pulak suruh budak kecik pergi kedai beli rokok..beli itu..beli ini barang terlarang dan dilarang..secara tidak langsung yang parah belum sempat di basmi yang baru bercambah pulak..no..no..no..sampai bila..adalah lebih baik kalau ada masa lapang..ajarlah mereka bersilat ke..berdikir barat ke..tak pun belajar buat cengkodok pisang..ha molek tu..

Esok AWAL MUHARRAM..permulaan baru untuk kita umat Islam..HIJRAH..kalau Rasulullah dari kota Mekah ke Madinah..kaum Muhajirin dan Ansar boleh bersatu..KITA??..pasti boleh..insyaAllah..LILLAHITAALA..mulalah dari sekarang berdoa agar bertemu LAILATULQADAR Allah..Ramadhan dah tak lama pun..cuma usia yang tidak dapat kita jangka..provok diri sendiri agar berubah menjadi yang terbaik . wassalam.

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤ 
Mula Lagi
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

16 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Balasan
    1. salam maal hijrah kembali..moga kehidupan kita lebih diberkati..amin :)

      Padam
  2. Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah.. :-) Semoga Kehidupan Kita mendapat keberkatan.. :-) Apa azam Jua pada tahun ni?? :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam maal hijrah kembali erin..moga Allah meredhai segala niat baik kita semua.. :)..moga Allah kurniakan jua dan suami zuriat..amin :)

      Padam
  3. salam.. cakkk...
    singgah sini sebab nak jemput tuan tanah join Giveaway teman yg 1st ni.. sempena anniversary blog tengkubutang yang pertama.. HADIAH AWESOME SGT2!!
    VITAMIN SHAKLEE X 2, HANDBEG, JUBAH, TASBIH, TOPUP DAN MCM2 LAGI..
    jom join! mana tau ada rezeki? he2

    http://tengkubutang.blogspot.com/2013/11/giveaway-1-year-blog-tengkubutang.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam..baa..hehehe..alhamdulillah..terima kasih kerana sudi menjemput PC..

      Padam
  4. salam maalhijrah buat PC,
    husband akak mmg jenis giler game,...hp tu xde kat tangan bila solat makan atau abis bateri je...adus penin penin...harap tahun baru ni ada perubahan sikit...x larat nk berleter dah....skrg nk serang kot wats app masa dia tgh main...khee

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam maal hijrah kembali kak..terima kasih :)
      tak apa kak suami akak suka game..asalkan perintah Allah tidak di abaikan..dan tanggungjawab lain juga tidak di biarkan..mungkin sekadar mwngisi waktu senggang..yang bahayanya bila kerana game lupa yang wajib..itu bahaya..

      Padam
  5. salam maal hijrah kak azura...smge rezeki dilimpah kan, dan dapat baby..iman tertunggu2 ni hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam maal hijrah kembali iman..tulah akak pun sentiasa berharap ni iman..doakan ye.. *_*

      Padam
  6. Salam maal hijrah... semoga kita semua di dalam rahmatNya

    BalasPadam
    Balasan
    1. harapnya dan hendaknya begitulah..moga kita sentiasa dalam lindunganNYA..amin..Salam maal Hijrah untuk ida kembali :)

      Padam
  7. salam maal hijrah.. semoga tahun ini kita berhijrah menjadi lebih baik, insya-Allah.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam maal hijrah kembali..amin..insyaAllah..moga Allah perkenankan segala doa-doa kita :)

      Padam
Terbaru Lebih lama