::..Labur laH..::

sumber : Google


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Selamat berhujung minggu semua sahabat PC..jauh dekat..menu apa hari ni semua sahabat..tak kiralah masak di rumah tak pun berjimba-jimba makan di luar bersama keluarga atau rakan..asalkan setiap apa yang kita masukkan ke dalam mulut itu makanan yang berkhasiat..halal dan suci lagi bersih..ha..dah macam motivasi ye..yelah kan PC sayang semua..Jalhamdulillah..yang mana masak sendiri di rumah tu,,masak la lebih sikit..boleh beri pada jiran sebelah..kesian cium bau je sampai penuh air liur sebaldi..bagi rasa sikit pun jadilah..yang dah beri tu..tahniah..teruskan..semakin banyak kita memberi..semakin bertambah rezeki kita nanti..

Nak memberi tidak terhad hanya pada wang ringgit saja..makanan..pakaian..kasih sayang..tempat tinggal..tapi semua tu bergantung pada keadaan,masa dan siapa yang memerlukan bantuan dan pertolongan la ye..kalau anak bujang bawa balik anak dara orang nak tumpang tidur sebab lari dari mak ayah yang suka mendera..itu bala namanya..jangan ye..tu pergilah balai polis..yang sentiasa berkhidmat  24jam..buat baik berpada-pada..jahat jangan sekali-kali..

Rezeki yang ada anugerah Allah..milik Allah..semua pinjaman saja..ingat tu..ingat sampai bila-bila..orang tak tentukan pun berapa yang perlu kita keluarkan untuk membantu..asalkan kita ikhlas untuk membantu..asasnya ilmu..nak mentadbir harta perlukan ilmu..bukan melulu semata-mata..pergi supermarket beli barang harga RM2..mentang-mentanglah awek cashier tu cun sakan..nak tunjuk awak tu pemurah..tu dia..RM 100 dibaginya..duit baki..tak payah katanya..sedekah..adoii..nak isi duit minyak dah tak ada..haii..makkk juga..ayah jugak..dah tau kan ke esok baru nak bergajinya..eceeceh..sabar jelah..J

Selagi kita boleh bersedekah,,memberi hadiah..berilah walau sedikit..selagi hayat dikandung badan..kalau niat kita ikhlas nak memberi..jangan pandang latarbelakangnya..jangan fikir sisi lain dalam hidupnya..kita fikir untuk kehidupan di akhirat kelak..asalmana kita tidak menggadaikan maruah diri..agama dan syariat Islam..insyaAllah Allah akan sentiasa memberkati kita..wassalam J
Previous
Next Post »

7 comments

Write comments
Ida Syuhada
AUTHOR
November 24, 2013 at 9:17 PM delete

Tangan kanan yang memberi hendaknya tidaklah diketahui oleh tangan kiri ;)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 25, 2013 at 7:30 AM delete

moga-moga kita berusaha dan berjaya melakukan sebegitu rupa..biar hanya kita dan Allah saja yang mengetahuikan ida :)

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
November 25, 2013 at 4:35 PM delete

kalau ada lebih, apa salahnya jika bersedekah :) tak luak pun makin bertambah adalah :) Rezeki harus di kongsi bersama

Reply
avatar
November 25, 2013 at 9:03 PM delete

ok, xthn btol contoh tu kak.. over sgt sampai 100 dgn rm 2 tu.. hihi.. tangan yg memberi tu lebih mulia drpd tgn yg menerima kan :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 29, 2013 at 9:57 AM delete

betul la acik..setuju sangat..semakin bertambah iye..kadangkala rezeki tu datang daripada sumber yang kita tidak sangka-sangka punkan..itulah Allah yang sangat pemurah sifatnya..amin :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 29, 2013 at 9:58 AM delete

hehehe..yup kita yang rajin memberi..Allah akan luaskan rezeki kita kan zie..amin :)

Reply
avatar
Deqla Manjew
AUTHOR
December 2, 2013 at 12:08 PM delete

rezeki yg Allah beri, adalah utk kita kongsi dgn yg lain jugak.. jgn lokek utk bersedekah... x kira manusia atau haiwan skali pun.. kan...

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon