::..Iyeke kasihnya double standarD..::

Advertisement
sumber : GOOGLE

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم


Seorang ibu boleh mengandung,melahirkan,menyusukan dan menjaga 10 orang anak..boleh tak seorang nak itu menjaga seorang ibu..BOLEH!!..yes,alhamdulillah..jadi dari detik ini..niat dalam hati..apa pun terjadi..bagaimana pun keadaannya,,selagi nyawa dikandung badan..kita sehabis baik berusaha jaga kebajikan ibu dan ayah kita..bagi yang sudah ketiadaan mereka..tugas masih belum selesai..kerana anak-anak adalah legasi yang menyumbangkan saham akhirat untuk ibu bapanya..J..kadang-kadang layanan ibu bapa sedikit berbeza antara anak-anak..dengan  si along mak ayah lebih cool..dengan si angah pantang jumpa..senaman mulut tak usah cakap..mana taknya..sebab si angah suka sepahkan dapur..konon-konon masterchef katanya..itu belum melayan kerenah di Bubu dengan Uteh..habis karpet di cakar-cakar..rotan standby..marahkan kucing..lantai dan dinding jadi mangsa..**keliru kejap..

Memori alam persekolahan sangat indah..baik dan sikit-sikit nakal tu adatlah..kalau yang ada masalah disiplin..bilik guru disiplin tulah jadi kelas tetap..kawan dalam kelas duduk atas kerusi..awak duduk juga tapi atas lantai..hukuman tu..hukuman..sebagai pengajaran..sedih bila melihat kawan yang di hukum..tapi bila mengenangkan kenakalan yang bukan calang-calang..ada juga baikknya begitu..kerana sayang..sayang masa depan..sebenarnya sedikit sebanyak mempengaruhi juga emosi guru yang mengajar,,dari segi layanan,,tumpuan..iyelah..guru pun manusia biasa juga..yang mana terlebih layanan tu..alih-alih lepas habis sekolah kawan-kawan dapat kad..rupanya anak murid jadi isteri cikgu sendiri..jodohkan..hulahop..

Siapa yang tak suka pada kebaikkan,,kepatuhan..ketaatan..kalau boleh biarlah hati kita ni sentiasa ada bisikan dan hasutan yang baik-baik je..yang positif sentiasa..tak gitu..maka lebih cerahlah nak masuk syurga Allah..wah..indahnya..alhamdulillah..namun kita bukan dari golongan yang ma`sumkita usana untuk menghindari dari kemungkaran namun kadangkala tewas..bila tewas tu yang kadangkal datang lewat ke pejabat..ponteng kerja..suka curi tulang..tapi tidak semua begitu..apa yang penting berusaha untuk berubah..bila kawan sekerja dapat anugerah pekerja cemerlang..minta petua,,minta nasihat..kerana setiap orang ada potensi untuk berjaya dan cemerlang..syurga itu untuk semua orang.. J

Barangsiapa berbuat baik dan amal kebajikan..maka Allah hadiahkan syurga untuknya..dan Allah tidak sesekali pilih kasih..siapa yang usaha lebih..Allah beri lebih..atau juga sekadar kecukupan sahaja..kan Allah tahu apa yang ter``best`` untuk kita..apa yang ter``sweet``bagi hambanya..semua telah Allah tentukan..dan sekarang kita sedang menuju pada apa yang Allah telah siapkan..lantaran itu PERCAYA pada QADA dan QADAR Allah itu termasuk dalam rukun iman..jagalah iman kita jangan biar ianya berlubang walau sehalus tusukkan jarum menjahit baju..wassalamJ
8 Komen untuk "::..Iyeke kasihnya double standarD..::"

sangat suka pada entri ini :) tentunya ALlah berikan yang terbaik utnuk kita.. terpulang bagaimana untuk kita mensyukuri nikmat yang di beri

terima kasih atas perkongsian...semoga kita sentiasa bersyukur dengan nikmat mahu pun ujian yang Allah datangkan kepada kita....pasti ada hikmah yang tersembunyi :-)

Ya menarik entry ni... syukur di atas nikmatNya

terima kasih acik..betul Allah selalu beri yang terbaik untuk kita..cuma kadangkala kita tak perasan..mungkin terlepas pandang..moga kita sentiasa mensyukuri nikmat kurniaanNYA..tidak kira besar atau kecil..banyak mahupun sedikit :)

sama-sama..yang baik dan indah itu dari Allah..yang buruk dan silap itu dari PC..kalau kita bersyukur tatkala ujian melanda..insyaAllah kita juga akan sentiasa bersyukur bila kebahagiaan menjelma.. :)

terima kasih ida..moga Allah berkati kita semua..semua...hidup kita sekadar sementara di dunia..moga nikmat kurniaan ILAHI ini kita hargai sebaiknya..amin.. :)

macam kena pulak entri ni.. hihi... btol tu kak.. setiap layanan mak kepada anak2nya lain... so, kita xberhak ckp mak layan yang itu lebih drpd yang ini... isk3... sepatutnya kita yg anak2 menagih kasih syg mak bapak.. tapi, dunia sekarang, terbalik! :(

secara kebetulan tu zie..hehehe..setiap anak ada pakej tersendiri..ibu bapa saja yang tahu bagaiman untuk menelaahnya satu persatu..itulah istimewanya ibu ayah kitakan..moga kita jadi anak yang taat.. :)

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top