::..Bukan sekadar di pinggiraN..::

Advertisement
sumber:Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Kembali kepada fitrah kita..masa masih di alam rahim..di alam rahim lagi kita dah berjanji setia pada Allah..saat dan ketika itu tiada lagi nafsu dan akal..namun roh telah ditiupkan..sangat patuh dan taat..dan kini,,kita berpegang teguh pada Kalimah Syahadah..menyempurnakan rukun Iman yang 6..rukun Islam yang 5..amal maarufnahimungkar..dan walaupun kadangkala amal yang mungkar..betul tak..eh,,sudah tukar ka..jangan sesekali ok J

Jemaah haji telah selamat kembali ke tanah air..maka lengkaplah rukun Islam mereka..alhamdulillah..ada rezeki lain tahun mendatang boleh pergi lagi tunaikan fardhu haji..tak pun melakukan umrah..apa pun niat mesti lurus dan tulus..yang utama beribadat kerana Allah..kemudian nak bershopping tu ok..ole-ole untuk ahli keluarga dan sahabat handai..namun berpada-padalah..kesian kapal terbang sayap senget sebelah..

``Nak berubah..nak berhijrah..segala macam nak..nak itu nak ini``..alhamdulillah kalau kita berniat yang baik-baik..maka itu pun sudah mendapat ganjaran pahala..tapi janganlah berniat semata lakukannya tidak..lidah tidak bertulang pun satu ujian bagi kita sebenarnya..supaya sentiasa berjaga-jaga pada setiap bicara..bila nampak sahabat berubah kepada kebaikkan..sokong..jangan jelir lidah dok ejek-ejek..wek..wek..ingat tu..

Kita bercakap..dan kita cuba rialisasikan juga..kalau rasa tidak cukup kuat..lakukan berperingkat pun tak mengapalah..kalau dulu kain skirt atas lutut..labuhkan sikit paras betis..sampailah tutup buku lali..maksudnya biarpun sedikit perubahan itu..tapi berterusan..adalah lebih berdosa andai kita tahu ianya berdosa namun masih melakukannya berbanding kita melakukan tanpa kita tahu hukumnya..PC juga sentiasa berpesan pada diri sendiri yang acap kali lali dan leka ni..wassalam J
13 Komen untuk "::..Bukan sekadar di pinggiraN..:: "

Jom berubah. InsyaAllah. Moga hari ni lebih baik dari semalam

pelan pelan berubah kalau tak mampu sekaligus kan? nice sharing...

entri yang bagus :) mari kita lakukan perubahan ..muhasabah diri

jom dik..jom..alhamdulillah..moga niat baik kita direstui ILAHI...amin..

betul..kadangkala terlalu berat untuk lakukan sekaligus..Islam tidak pernah memberatkan asal kita sentiasa berusaha untuk berubah ke arah lebih baik..terima kasih.. :)

terima kasih..ayuh kita berubah..berubah menjadi insan yang lebih mensyukuri nikmat ILAHI..amin..

Ida dah pernah pergi sekali bersama family 4 tahun yang lepas, rindunya nak pergi lagi...

yeke..alhamdulillah..dah tanam niat nak pergi juga..insyaAllah..begitulah yang selalu dikhabarkan..sekali pergi hati sering terasa rindu..

Tekad utk berubah mencari kebaikan kena ada dalam diri. Kadang syitan menjerit menggoda - itu yg kita alpa. Bila ingat segera berpatah balik sebab syaitan memang sentiasa ada dlm dan luar diri kita...

Betul la kak..kadangkala kita dah betul-betul nak berubah..nak jadi yang lebih baik dari segenap aspek..namun ujian menjelma..biasanya kita sukar untuk melawan nafsu..kelalaian itu berada tangga tertinggi la kak..moga Allah ampunkan dosa-dosa kita kan kak..amin..

Dulu pergi ketika masih remaja...sekarang ni niat nak pergi lagi nak buat dan lakukan semua yang tertinggal dulu...dan nak buat dengan lebih sempurna lagi ;)

insyaAllah amin..tepat beribadat,,berziarah yang terbaik dari tempat-tepat lainkan.. :)

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top